Årets første pole-trening!

Hardt å drive blogg når internett aldri funker… Nå blogger jeg på mobilnett, som er skikkelig tregt! Men jeg vil blogge, for nå har jeg endelig begynt med pole igjen!!!!

Nå er det åpen uke hos Release Dans og Trening i Kongsberg, og der er også byens pole-studio. Så jeg har vært der og testet ut sal-timene deres i pole. Ettersom det er sal-timer så lærer vi veldig nybegynner-vennlige ting. Så på den ene siden er det litt under mitt nivå når det gjelder teknikker og triks på stanga. Men på den andre siden trenger jeg å få bygd opp styrken min og fleksibiliteten min før jeg kan gå crazy med syke triks. Også gjør det meg INGENTING å lære det på nytt, sånn egentlig. Da kan instruktøren pirke masse på småfeilene mine, og jeg kan kanskje lære meg å gjøre ting ordentlig, og ikke minst pent!

 

Den første timen var på tirsdag, og da var det “Poledance” med fokus på koreografi. Det er veldig fint for min del at det er en egen time for slikt, ettersom jeg er elendig til å pushe meg selv på danse-delen av pole. Jeg er litt trick-junkie, hehe. Den andre timen som var i dag, er litt mer i min gate. Der gjorde vi styrke-øvelser, satt sammen noen comboer og fikk øvd inn teknikkene. I dag var det fireman-spin + variasjon, hopp opp i firemanspin og komme seg pent ned, øvelser for invert, fan kick og swoop-around.

I det store og hele er jeg bare glad for å ha et studio med god plass å trene i, samt en instruktør som legger treninga opp for meg. Haha, husker hjemme i Harstad, da var det flere ganger jeg skulle trene, men spørsmålet var alltid “men hva skal jeg øve på”? 

 

Jeg kommer i hvertfall til å trene pole hos Release frem til sommeren, så får jeg bygd opp styrke, øvd meg masse på koreografi, og fått på plass point, smil og strake ben. Enn så lenge er jeg bare glad for å ha tatt i ei stang igjen!

Senere i kveld skal jeg kaaaanskje ut med noen i klassen. Vi får se hva som skjer! Blogges når internett er i orden, lol.

4 kommentarer
    1. Jaaa, veldig fornøyd med å ha kommen mæ på stanga igjen ??
      Uff, det e så kjipt at du ikke har råd! Sometimes e jo liksom drømmen 🙁

    2. Hehe det er litt tungt ja, men det er så gøy at du nesten ikke merker noe til det 🙂 Om du har studio i nærheten anbefaler jeg så absolutt at du prøver det 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg