5 skjønnhetstabber jeg har gjort

Vi har vel alle sammen vært gjennom perioder hvor vi har testet og fulgt tvilsomme skjønnhetstrender og råd. Det sykeste er jo at da dette var “the big shit” så syntes vi jo selv at vi ble sååååå fine. Men i ettertid sitter vi her, titter på bildene gjennom fingrene mens vi mumler “hva faen tenkte jeg på”? Så nå skal jeg vise dere “the highlights of my teenage years”, altså mine verste skjønnhetstabber! Spenn dere fast!

 

1. Overnapping av bryn. Det er jo ikke mange år siden store, buskete bryn var æsj, og tynne strekbryn var det vakreste og mest feminine på denne jord. Selv har jeg store, mørke bryn, og måtte jo gå amok med pinsetten for å få looken. Takk GUD for at den trenden snudde, for tynne bryn passet ikke meg og ansiktet mitt i det hele tatt!

 

2. Hjemmebleking av hår. Jeeeesus jeg er så glad for at jeg klarte å venne meg av med dette! Jeg klarte jo sånn høvelig å få en ok farge, men til hvilken pris? Håret ble jo ruinert…

/ Bleket hår til venstre, resultat på håret etter 100 blekninger til høyre /

3. Omvendt brunkremtryne. Vi kjente alle en jente som brukte en foundation som var fem hakk for mørk i et forsøk på å fremstå som mer tan. Vel, den skjønnhetstabben skulle i hvertfall ikke JEG gjøre! Så jeg gjorde det totalt motsatte… og hadde selvbruning på hele kroppen, men ikke i ansiktet. Her er resultatet :’)

 

4. Kajal i stedet for øyenskygge, mascara og liquid liner. Kajalen var min beste venn, og den funket etter min mening som et multi-verktøy. Uff, at ikke noen kunne fortelle meg at det fantes ting som liquid liner og øyenskygge! Eller hvem vet, kanskje det bare hadde blitt enda mer katastrofalt med flere leketøy i arsenalet.

 

5. Klemme alt for mye på huden. Huden min har for det meste vært ganske perfekt, med unntak av sorte prikker på nesen og haka. I perioder har jeg vært helt besatt på å få dem fjernet, og har klemt og styrt så mye at jeg rett og slett skrapte bort huden og fikk store sår. Det tok en stund før jeg skjønte at de aldri kommer til å forsvinne, og at den maniske klemmingen bare gjorde vondt verre.

 

Noen som kjenner seg igjen? :’) Hvilke skjønnhetstabber har dere gjort?

8 kommentarer

Siste innlegg