Fuck janteloven – 10 ting jeg elsker med meg selv!

Er det noe jeg mener de aller fleste kan bli flinkere til, så er det å fokusere på de tingene man liker med seg selv. Alt for mange sammenlikner seg selv med offentlige personer i media, og fokuserer for mye på hva man er misfornøyd med i stedet for å fremheve det man er fornøyd med. Jeg mener vi må jobbe aktivt for å snu denne trenden, og gjøre det akseptert å gi seg selv en klapp på skulderen og løfte seg selv opp. Dette innlegget er mitt lille bidrag i kampen mot janteloven. Her er 10 ting jeg elsker med meg selv!

 

1. Jeg er smart, kritisk og reflektert, evner rett og slett å tenke selv og tar ikke alt for god fisk.

2. Jeg er snill med alle jeg møter, og elsker å smile! Seriøst, smil mer, smil til alle, slikt smitter over 🙂

 

3. Jeg har god arbeidsmoral og forståelse for penger. Jeg vet at ingenting blir gitt til deg gratis, og jeg er forberedt på å jobbe hardt for å få det livet jeg ønsker meg.

4. Jeg gir ikke opp, og når jeg først bestemmer meg for å oppnå noe går jeg all inn for akkurat det.

5. Jeg er veldig flink til å lære meg selv ting. Jeg blir ikke pro over natten, men klarer å få det meste til selv om jeg må det.

 

6. Jeg har et åpent sinn, og evner å finne det aller meste interessant og lærerikt.

7. Jeg klarer å innse nederlag og innrømme at jeg har tatt feil.

8. Jeg er veldig lojal ovenfor vennene mine. Jeg har kanskje ikke den største vennekretsen, og vi snakker ikke sammen hver dag, men vi er der for hverandre når det gjelder <3

 

9. Jeg behandler tingene mine med respekt. Har aldri knust en telefon, og vasker alltid krusene fra Pip Studios for hånd, haha!

10. Jeg ser smashing ut!

 

Hva liker du best med deg selv? 😀

12 kommentarer
    1. Jeg er så innmari enig med deg! Janteloven er så utrolig sterkt innprentet i den Norske kulturen! Det skal mye energi til å kjempe mot det! Men jeg er med sammen med deg, også håper jeg flere henger seg på. Jeg liker best at jeg er den jeg er 😀

    2. Så herlig innlegg <3 Man må absolutt begynne å snakke og tenke bra om seg selv, i stedet for å sammenligne seg selv med andre.
      Det jeg liker med meg selv er at jeg er omsorgsfull, og at jeg har engasjement for flere forskjellige ting. Jeg liker også at jeg er rolig og forståelsfull 🙂 Jeg liker meg selv i grunnen godt jeg, haha!

    3. Mina Kanchan: Så koselig at du likte innlegget, og så kult at det fikk deg til å reflektere over de tingene du liker med deg selv <3 God helg!

    4. Victoria Larsen: Så hyggelig at du likte innlegget! Enig, er ikke alltid det er like lett å se de positive sidene med seg selv, men jeg tror det kan bli enklere hvis vi blir flinkere til å fokusere på nettopp de sidene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg