Tester foundation – Studio Waterweight fra MAC

I mange år har jeg vært fast bruker av Maybelline Fit Me Luminous + Smooth foundation, men jeg har lenge vært nysgjerrig på vannbaserte foundationer. Så da jeg var på tax free’en på Gardemoen kjøpte jeg en Studio Waterweight foundation fra MAC. Jeg tenkte å fortelle dere litt om hva jeg synes om foundationen, og hvordan den fungerer for meg.

Litt om produktet : det er en vannbasert foundation med lett dekkevne som kan bygges opp til en medium. Solfaktor 30, og i flasken får du 30ml. Koster 300kr på Kicks.

 

Selv har jeg kombinasjons-hud. Jeg kan bli noe oljete i t-sonen, og kan til tider slite med tørr hud. Ellers er huden min stort sett veldig fin, og jeg sliter ikke mye med kviser og urenheter.

/  Litt concealer under øynene, ellers null hudsminke  /

 

Det jeg ser etter i en foundation er

♥ Flawless, men samtidig naturlig finish

♥ At den ikke legger seg i fine linjer som i pannen og rundt øynene

♥ Den må ikke oksidere

♥ Holde seg greit gjennom dagen

♥ Være lett å påføre og jobbe med, viktig at den blender lett med andre produkter

 

Påføring

Det første jeg merket med Studio Waterweight var at den er veeeeldig rennende. Den er så flytende at det ikke er vits i å bruke en Beauty Blender til å påføre, da det meste av produktet blir absorbert av svampen. Men det funket greit å smøre produktet utover ansiktet med fingrene, for så å blende det ut med Beauty Blender. Jeg liker veldig godt at foundationen kommer med en pipette, så er det lett å ha kontroll når den er så rennende.

Foundationen bruker lang tid på å “sette” seg, noe som var litt uvant. Den kjennes ganske fuktig ut på huden lenge etter at du har påført den. Men den er superlett å jobbe med, og alle de andre produktene blendet seg fint med foundationen.

 

Finish og hold

Finishen er så og si perfekt. Jeg tror aldri jeg har prøvd en foundation med så naturlig finish! Utover dagen kaker den seg litt rundt nesevingene og haken, som er et vanlig problem hos meg. Så det var egentlig forventet. Når jeg testet uten baking ble også mye fra nesen og haken rubbet bort i løpet av dagen, men med baking satt foundationen ganske fint på de plassene, selv etter en hel dag. Og jeg har ikke hatt noen problemer med oksidering (thank god). Ellers blir den noe oljetei t-sonen mot slutten av dagen, men det har jeg slitt med med alle foundations jeg noen sinne har brukt, og denne er ikke den verste.

/  Etter ca. 12 timers bruk. Bilde med blits, se bort fra brillemerkene på siden av nesen  /

 

Konklusjon

Jeg er kjempefornøyd! Haha, jeg er så letta, for de fire siste foundationene jeg kjøpte for å “teste ut” var flopper alle sammen og endte ikke opp med å bli brukt, så nå er jeg overlykkelig over å endelig ha testet ut en ny foundation som ikke var helbom! På studentbudsjett er det nesten litt krise å bruke penger på en foundation som jeg ikke kan bruke.

Finishen på denne synes jeg er mye finere enn Fit Me, så jeg tror jeg blir å gå over til å bruke denne fast. “Problemene” jeg pleier å ha gjelder for denne foundationen også, men de er ikke noe verre med Studio Waterweight enn med de andre foundationene jeg har brukt fast de siste årene, så da er jeg fornøyd 🙂

 

Har du testet MAC sin Studio Waterweight foundation?

13 kommentarer

Siste innlegg