9 måneder for sent…

Haha uff, her sitter jeg og jobber intenst med laboppgave nr. 2 som skal leveres inn i morgen. Jeg begynte å jobbe med den denne uken, og hele onsdag og torsdag gjorde jeg ingenting annet enn å lese, lese og lese, og prøvde å få noen ord og setninger ned på word-dokumentet. Det var ærlig talt ganske frustrerende, for jeg hadde lest så mye, og satt med all denne relevante kunnskapen jeg ikke klarte å få ned på papiret. Også nå da, når jeg skulle være litt “flink” og ikke vente til siste liten (dagen før innlevering)…

Merkelig nok har jeg vært supermotivert for å jobbe med skolen i de siste to ukene, men den motivasjonen er ærlig talt 9 måneder for sen, haha! Men all motivasjon er bedre enn ingen motivasjon, så på den positive siden blir forhåpentligvis eksamenstida litt lettere når jeg er motivert. Jeg var jo en superstudent på vgs i fjor, og at jeg ikke har vært det i år har vært litt rart for meg. Jeg var så motivert og klar før jeg begynte på utdanningen min, men når jeg kom hit så bare…. no. Jeg tror nå at det å begynne på høyere utdanning var veldig overveldende for meg i starten. Jeg bygget det opp til å bli denne svære, superseriøse tingen jeg umulig kunne klare. Men nå, ni måneder senere begynner jeg å bli mer selvsikker. Det er fremdeles ting jeg ikke skjønner helt 100%, men så langt har jeg ikke strøket i noe som helst, så jeg må jo gjøre noe riktig.

Heldigvis er jeg straks ferdig med laboppgaven nå. Har endelig fått skrevet ferdig de tingene jeg sleit sånn med tidligere denne uken, så da kan jeg senke skuldrene littegrann. Ellers skjønner dere kanskje at de siste dagene ikke har vært så spennende, haha! Nå gleder jeg meg til å få ferdig oppgaven, slik at jeg kan rette fokuset mot matteeksamen vi har neste uke.

1GGxzSPP0J0

Jeg har forøvrig fått helt dilla på å høre på disse lofi hiphop chill musikk-compilationene å youtube når jeg studerer. Synes faktisk det hjelper å ha chill musikk i bakgrunnen mens jeg jobber.

10 kommentarer

Siste innlegg