Ting jeg ikke vil ta for gitt

Å være ung student er ikke bare bare, men det har så absolutt sine fordeler! Jeg er veldig forberedt på å en dag ha en vanlig 9-17 jobb og egne barn, altså en shtload med ansvar som gjør noen aspekter ved min nåværende hverdag litt vanskelig, om ikke umulig, eller i hvertfall uansvarlig.

Lange ferier. Å være student har sine fordeler, og lange ferier er så absolutt en av dem!

Fleksibel deltidsjobb. Så deilig som det skal bli å få meg fast jobb som ferdigutdannet optiker, er det en viss frihet og sjarm over en fleksibel deltidsjobb i butikk. Kjenner allerede et nostalgisk savn for nattevaktene på Esso!

 Spontanturer. Jeg gleder meg enormt til å bli mamma og er sikker på at det er 100% verdt det, men det er ganske deilig å kunne pakke kofferten og ta en spontantur til Tønsberg om jeg føler for det. Slike ting krever jo litt mer planlegging når man har en familie på tre.

Kunne gå med “hva jeg vil”. Optikerne jeg har vært hos har alle hatt en typisk profesjonell stil, som ikke er helt min greie. Her i gården er det magetopper, jeans og kreativ sminke. Heldigvis tror jeg optikere har litt mer slingringsmonn enn f.eks advokater, men en viss profesjonalitet er å forvente, så da kan jeg nok si hade til magetopper i hverdagen 🙁 Jeg er for øvrig så lat at når jeg kommer hjem er det rett inn i sløveklærne, så å gå rundt i de klærne hjemme er heller ikke noe som blir å skje…

Å være lenge oppe. Dette er noe jeg har begynt å kjenne på allerede, å være oppe til klokka 2 på natta i ferien virker ganske feil. Men å kunne ta seg et ekstra game på Hammerwatch om kvelden uten å ødelegge neste dag er en fin frihet jeg føler jeg må sette pris på nå.

Å kunne spise usunt når det passer meg. Dette er enda en greie med barn som jeg har tenkt mye på i det siste. Både jeg og Jonas er dårlige på å spise grønnsaker til middag, og vi drikker masse brus i hverdagen. Dette er noe jeg tenker vi blir nødt til å endre på når vi får barn, så da er det bare å nyte tiden med sjokolade før middag så lenge jeg kan!

Lange morgener. Noe av det jeg liker aller best er en laaaaang morgen, hvor jeg kan ligge i senga i timesvis og se på youtube, duppe litt, lese blogg, kose litt på Jonas, drøye det å stå opp og kle på meg, kose meg under den varme dyna. Dette er en hverdagsluksus jeg kan unne meg selv greit ofte nå, men når jeg har barn og jobb blir det en annen story.

Haha, nå virker det som om jeg svartmaler fremtiden helt, så en gang snart skal jeg skrive et innlegg om ting jeg ser frem til!

Hva er det du ikke vil ta for gitt? 🙂

10 kommentarer
    1. Åh, det e så sant at det å være student har sin sjarm! Sett virkelig pris på å kunne ha så lang ferie og kunne gjøre “ka æ vil” og at æ og Mathias bare kan gjøre “ka vi vil” fordi vi ikke har ansvar for unga eller husdyr enda. Det e ganske deilig å innse, haha!

    2. Viktig å fokusere på det positive i egen livssituasjon! 😀 Jeg savner så mye av det du nevner nå, haha! Men så er det positive sider med slik ting er nå og da 😀

    3. mairho: Ja, grue mæ nesten litt til å begynne på “voksenlivet” på ordentlig, haha! Men det blir sykt den dagen vi har råd til å kjøpe egen bolig 😀

    4. Gruer meg til å kanskje ikke kunne farge håret som jeg vil, og som du nevnte blir det også vanskelig å kle seg som man vil på jobb.
      Håper at arbeidsgiverne i framtiden ikke tror at grønt hår=rusmisbruk.

    5. pebble: Uff ja 🙁 Har selv drevet mye med hårfarging, hvor favorittene er pastellrosa og lavendel, og jeg har alltid hatt et sterkt ønske om å få farget håret profesjonelt hos frisør den dagen jeg har råd til en slik prosedyre. Men det blir nok ikke før jeg er i full jobb, og da er det sikkert ikke like innafor med lavendelfarget hår :/

    6. ååå! 🙂 jeg gleder meg til å bli mamma selv, men kjenner jo at det er deilig å kunne gjøre akkurat hva jeg vil på ettermiddager, hver helg og i ferier hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg