Noe å se frem til

Da jeg postet innlegget “Ting jeg ikke vil ta for gitt” sa jeg at jeg skulle skrive et innlegg med ting jeg ser frem til også. Her er alle tingene jeg ser frem til akkurat nå!

Kjæledyr. Jeg elsker katter, og hadde en katt før. Men i min nåværende livssituasjon er det ikke forsvarlig med husdyr. Men jeg gleder meg masse til jeg får et stabilt og rolig liv hvor husdyr kan bli aktuelt igjen. Øverst på ønskelisten er katt og kranset gekko! Også hååååper jeg at amfibier skal bli lov snart, for jeg ønsker meg virkelig frosker også 🙂

 

Kjøpe hus. Akkurat nå virker det så stort og så umulig, men drømmen er der, og en dag skal det gå! Drømmen er et hus med høyt tak og god plass til en pole-stang et eller annet sted, eget “game-rom” til Jonas (slik at jeg slipper å høre på ropinga når han taper hehe), badekar og egen hage. Det skal selvfølgelig være lyst og fint også, og gleder meg masse til å innrede det!

 

Bli mamma. Jeg synes dette er en rar ting å se frem til, hvorfor har jeg lyst til å gi opp frihet for å skape et menneske? (For de som lurer, så er jeg en person som veldig lenge ikke ville ha barn, er nok derfor tankemønsteret mitt er litt sånn). Jeg vet ikke hvorfor, jeg synes ikke det høres logisk ut, men jeg vil! Jeg er så spent på hvordan barnet mitt blir seende ut, det blir en helt spesiell erfaring å oppdra mitt barn, bli kjent med det og se det vokse opp.

Kjøpe bil. Jeg er en ivrig fotgjenger, og Kongsberg er en så kompakt by at det ikke er mye vits i å ha bil her. Men shit så deilig det skal bli å endelig ha bil igjen! Kunne kjøre avgårde på turer, kjøre til butikken når været er dårlig, dra på storhandel.. Bil er så absolutt en luksus jeg savner fra livet i Harstad, så jeg gleder meg til vi får en bil i livet vårt igjen.

 

100% stilling med inntekten som følger. Jeg gleder meg til å ha en fast jobb å gå til, trygg og stabil økonomi, og ha råd til alle de fine “voksentingene” jeg ikke har råd til nå. Som en sydenferie, et ordentlig servise, bil, teknologi som fungerer, hagemøbler, en grill… Det trenger ikke å være det flotteste og dyreste, men det blir godt å ha råd til slike ting.

Gifte meg. Jonas har ikke fridd til meg ennå, så vi er teknisk sett ikke forlovet, men vi har snakket om det og vi begge har lyst til å gifte oss en dag. Igjen er det noe vi venter med til vi har økonomien til det, vi gidder ikke forlove oss når det uansett er flere år til vi får gjort noe ut av forlovelsen. Også vil kanskje Jonas ha råd til å gjøre litt ut av selve frieriet også (som å kjøpe en ring…). Så jeg krysser fingrene for at Jonas ikke glemmer det av i fremtiden, for jeg vil virkelig gifte meg med han, haha!

 

Dra på ferier. Lønnen mn har alltid vært så trang, så jeg har ikke vært på en ordentlig ferie på 7 år. Jeg ønsker å reise litt rundt, ha en romantisk kjæresteferie med Jonas, oppleve verden litt. Det håper jeg at vi skal få til å gjøre når vi er ferdige med studiene våre.

Delta i NM i polesport. Dette er noe jeg har ønsket å gjøre i noen år nå, men det har alltid kommet noe i veien. Enten at jeg ikke har hatt tid eller mulighet til å filme audition-video, at jeg ikke har hatt råd, at jeg har skadet meg, eller vært opptatt med skole. Men nå ligger ting mye mer til rette for at jeg skal kunne filme audition-video, jeg trener pole to ganger i uka, og Oslo er bare en liten togtur unna. Så jeg leker med tanken på å melde meg opp til NM i 2019.

 

Hva ser du frem til? 🙂

10 kommentarer
    1. Det er så mye bra å glede seg til! Og hvis du kan tillate deg selv å bo litt utenfor de største byene er det stor mulighet for å få seg leilighet og! Vi fikk leilighet INNEN et år etter jeg var ferdig med å studere, og det hadde jeg ALDRI trodd for en måned siden engang, hahah 😀 Stå på!

    2. Ååå, for et koselig innlegg!! Ser også masse fram til tida etter studian, har også lyst til å få reist litt rundt i verden sammen med Mathias før vi slår oss til ro med familieliv og sånt, så det håpe æ vi kan få til en gang! Blei skikkelig stoked på fremtida av å lese detta, haha <3

    3. frkfrontend: Åh, så utrolig kult! Håper vi klarer å få til noe liknende når vi er ferdig med studiene, det hadde vært så smooth med egen bolig! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg