Hvordan overleve en shitty sommer

Altså, sommeren min har egentlig vært ganske nice, men været her i nord har så absolutt ikke vært noe å skryte av. SÅ, jeg tenkte å fortelle dere hva man kan gjøre for å overleve en shitty nord-norsk sommer, og forhåpentligvis gjøre den litt bedre.

 

1. Jobb HELE tiden

Jeg er nesten litt glad for at vi har hatt så dårlig vær, for da har jeg ikke følt at jeg har gått glipp av så mye når jeg har stått på jobb. Så når det først er så kjipt vær kan man like så greit utnytte muligheten til å tjene litt penger, og takke ja til så mange vakter som mulig. Gjør ikke noe å stå inne på jobb når man ikke ville vært ute uansett.

 

2. Fake it till u make it

I frykt for at sommeren skal bli husket som litt vel kjedelig har jeg både grillet og badet, til tross for været. Ikke vent på at en amazing sommer skal komme ut av det  blå  grå, gjør sommeren amazing uansett vær! Om ikke annet blir det i hvertfall gøy å se hvem i vennegjengen som tør å hoppe uti, og hvem som ikke tør det :p

 

3. Sov leeeeeenge

Trenger ikke ha dårlig samvittighet for å sove bort en finværsdag når det ikke er fint vær ute. Bruk ferien til å sove skikkelig ut og lade opp batteriene til neste semester eller jobb begynner igjen.

 

4. Gjør alle de morsomme inne-aktivitetene

Dra på gymmet, ha brettspill-kveld med venner og familie, binge-watch en netflix-serie, bak noe godt, ha storrengjøring av huset, dra frem nintendo 64-ern og Super Mario og prøv å runde spillet i løpet av en helg. Gjør ALLE tingene som ville vært for dumt å gjøre på en skikkelig varm og solfylt dag.

 

5. Drukne sorgene

Dra på fylla. Da bryr man seg ikke om at det er kaldt ute.

 

6. Bruk masse sminke

Den smelter i hvertfall ikke bort i denne kulda! Men husk å bruke vannfast, slik at ikke regnet vasker den bort hehehee.

 

7. Tenk på alle pengene du sparer

Nye solbriller? Naaaah. Kjøpe inn mer solkrem? Naaaaah. Ny grill, kull, gass, og masse dyr grillmat? Naaaah. Nytt badetøy? Naaaaah. Kjøpe is? Hahahahaha, heller en kopp varm kakao eller kaffe. Utepils? Heller innepils, som du seff kjøper billigere på matbutikken og drikker hjemme hos deg selv. Altså, varmt vær = pengesluk, så du sparer jo de pengene!

 

Det var de tingene jeg kunne komme på for å gjøre en dårlig sommer litt bedre! Har du noen tips? 🙂

4 kommentarer
    1. haha, fine tips! :´) nå når jeg er kommet hjem til nord, fra to ferieturer allerede etter første av fire ferieuker, tror jeg at denne listen kommer til å bli nyttig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg