Style icons

Elise Gabrielsen aka. Livingdoll

Ekte blogg-veteraner husker kanskje Elise, norsk mote og reise-blogger som var aktiv i perioden 2009-2013 ish. Jeg var hennes største fan, og hun var den som virkelig åpnet øynene mine for mote. Jeg har alltid vært glad i klær, men bloggen hennes tok interessen min til neste nivå. Stilen hennes var ikonisk, det var mye oversized, hæler til hverdags, designervesker, og spesielle smykker som oversized ringer eller anheng av anatomisk hjerte. Jeg lærte mye av henne, og fikk et helt nytt syn på sammensetting av antrekk og personlig stil. En pelslue var ikke lenger forbeholdt velstående russiske kvinner, og skjerf kunne brukes på mange kule måter. Veldig synd hun ikke er aktiv lenger, har fremdeles til gode å finne en moteblogger som klarer å inspirere meg på samme måte som hun gjorde.

 

Cheryl Blossom

Cheryl Blossom er en fiksjonell karakter fra tv-serien Riverdale. Tv-serien har virkelig klart å gi alle karakterene gjennomførte og unike klesstiler, og favoritten min er Cheryl Blossom. Hun har klart å gjøre brosjer kult igjen, og kan fort dukke opp i noe som minner mer om cosplay av Rødhette enn casual yttertøy. Hverdagsantrekkene hennes er minst like inspirerende, hvor antrekkene er både glam men også praktisk. Typisk for stilen er glam, tettsittende klær, skinn, miniskjørt og nyanser av rødt.

 

Kerina Mango aka. Mangorabbitrabbit

Jeg tror ikke det går an å ikke bli inspirert av Kerina! Stilen er så søt og feminin, samtidig som hun klarer å holde det enkelt. Miniskjørt med utsving som fremhever formene og bena, skinny jeans og figurnærme topper er nøkkelplagg for denne stilen. Veldig casual og minimalistisk uten masse dilldall, men fremdeles så fint!

 

Noora Sætre

Igjen en fiksjonell karakter, her fra nett-serien Skam. Det går ikke an å unngå legge merke til Nooras minimalistiske signaturstil med mom-jeans, skjorter, tykke ullkåper, høy halsede gensere, bob og røde lepper. Og så lettpåvirkelig som jeg er får jeg selvfølgelig selv lyst til å klippe av meg håret og bruke rød leppestift hver dag. Hun er så kul! Men i stedet for å gå helt bananas nøyer jeg meg med en kul mom-jeans og en fin topp. Praktisk, komfortabelt og kult!

 

Hvem inspirerer deg?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg