Long hair problems

Not gonna lie, jeg ELSKER at jeg har fått langt hår, og planen er at det skal få vokse seg en del centimeter lengre! Men å ha langt hår har ført med seg noen utfordringer jeg ikke så komme, lol. Jeg har ikke hatt ordentlig lengde på håret mitt siden jeg gikk på barneskolen, og siden da har jeg åpenbart glemt hvordan det er å ha det så langt. Så her er noen problemer man møter på når man har veldig langt hår.

Long hair problem dutch braids

Casual messy bun er mission impossible

Håret mitt er blitt så langt og tungt at å sette det opp i en casual bun er umulig. Skal jeg sette opp håret i en fin bun krever det minst to hårstrikker, 10 hårnåler, 10 minutter og masse innsats. Hvis ikke blir den ikke fin og den detter ut igjen med en gang.

Hår over alt!

Jeg finner konstant lange hårstrå over alt! Seriøst, det gjør meg gal! Jeg vet ærlig talt ikke om jeg faktisk mister mer hår enn før, eller om jeg bare ikke har merket det før nå fordi hårstråene ikke var så lange. Jeg kan i hvertfall ikke huske å ha røytet så her mye da jeg hadde kortere hår.

Det er i veien

Jonas som legger seg oppå håret mitt i senga, håret som hekter seg fast i alt av knapper, smykker og dørhåndtak, det havner i ansiktet mitt og blinder meg hvis det blåser ute, og jeg må sette det opp i strikk slik at det ikke faller ned i middagstallerkenen…. Jepp, det er konstant i veien.

Tar lengre tid å fikse

Jeg synes faktisk det er lettere å krølle håret nå enn da det var mer oppklipt. Men å bølge eller slette håret tar så lang tid! Og en høy hestehale eller høy bun krever ekstra mye tid og innsats for å få en frisyre hvor håret holder seg oppe, og ikke gir deg instant hodepine.

High maintenance

Denne beskrivelsen er jo definisjonen på langt hår, haha! Det krever litt ekstra innsats å holde langt hår friskt og fint. Siden de naturlige oljene fra hodebunnen ikke når ned til tuppene må man tilføre håret fuktighet gjennom andre metoder. Dette inkluderer lange dusjer med hårkur, shampo og balsam, samt leave in kur og oljer.

Sluker opp produkter

Balsamflaska blir myyye fortere tom nå enn da jeg begynte på hair-journyen min. Olje, hårspray, skum, alt som skal fordeles i lengdene går det nå ekstra mye av.

Long hair problems

No volume

Langt hår er ekstra utsatt for å se tungt og flatt ut, og å gi det litt løft og volum krever masse arbeid og produkter, i tillegg til skills. Det skal ikke være lett altså!

Hodepine

Jeg kan ikke gå med en høy hestehale, bun eller liknende i mer enn et par timer, for da får jeg hodepine.

Det tar flere timer å tørke det

Nuff said..

Long hair problems - the casual messy bun

 

Men er det verdt det? Så absolutt! Long hair, don’t care :*

12 kommentarer

Siste innlegg