Løgnene jeg forteller meg selv

– Fra nå av skal jeg legge meg senest klokken 22, og stå opp senest klokken 06!

– Jeg skal tøye hver dag, slik at jeg endelig får spagaten!

 

– That’s it, fra nå av skal jeg slutte å kjøpe lunsj i kantina!

– Når jeg har denne tingen har jeg alt jeg trenger i garderoben, og blir derfor aldri å måtte shoppe igjen!

 

– Hver dag fremover skal jeg lese pensum / jobbe med skolearbeid minst en time om kvelden!

– Fra i dag skal leiligheta ryddes daglig, og vaskes ukentlig. No more skitten leilighet!

– Hvis jeg skriver dette i bullet journalen min kommer jeg til å huske det til senere og ha full kontroll!

 

– Fra nå av skal jeg bloggge hver dag!

– Nå har jeg laget et budsjett, så nå blir jeg aldri å måtte bruke mastercardet eller bufferkontoen igjen!

– Nå skal jeg bli sunn! Ingen mer pepsi max, og ingen mer frossen pizza. Fra nå av skal alt lages fra bunnen av, og inneholde grønnsaker og magert kjøtt!

 

Noen av løgnene jeg forteller meg selv ukentlig, men aldri klarer å opprettholde i mer enn et par uker. Det er lett å tenke seg til at ting skal være så enkelt og at alt skal bli så perfekt “hvis jeg bare”. Problemet er bare at denne “bare” krever litt innsats, hehe! Menmen, vi er bare mennesker 🙂

Hvilke løgner forteller du deg selv?

10 kommentarer

Siste innlegg