Motefeil jeg gjør

Personlig synes jeg det er litt for mye snakk om hva som er feil og hva reglene er i mote. Så jeg tenkte å liste opp noen “feil” jeg gjør hele tiden, og ikke kunne brydd meg mindre om. Fordi mote er ikke seriøst for fem flate øre, det skal være gøy, og det aller viktigste er at du er fornøyd med hvordan du ser ut.

1. Jeg kler meg ikke for min egen kroppstype. Jeg er en “busty” lady med brede skuldre og store pupper, og med den kroppstypen skal helst overdelen være mørk og nøytral, ha V-hals og tykke stropper, mens underdelen gjerne kan ha farge, kule mønster og gjøre mye utav seg. Jeg kunne ærlig talt ikke brydd meg mindre, haha!

 

2. Hårstrikk rundt håndleddet. Leste en plass at dette er for “ungdomsskole-jenter”, og at det gir en barnslig look voksne damer burde holde seg holde seg unna. Vel, gammel vane er vond og vende, og jeg blir stressa hvis jeg ikke finner et hårstrikk rundt et av håndleddene mine. Kanskje en dag i fremtiden blir jeg å venne meg til å heller ha en strikk i veska, men enn så lenge: nope.

 

3. Blander brunt og sort skinn. Igjen har jeg hørt at man skal unngå å blande tilbehør i brunt og sort skinn. Altså, skal du ha en brun veske må du også ha et brunt belte på. Det synes jeg er kjedelig. Tenk nå å ha både brun veske, brunt belte, brune skinnsko OG klokke med brun skinnreim? Det blir mye brunt det.

 

4. Ikke korrekt undertøy. Altså, hvor god råd har jeg? Kan liksom ikke eie en bh for hver anledning i alle tenkelige farger. Nå har jeg endelig kjøpt en nude t-shirt bh for å kunne bruke under den hvite t-skjorten min, men det er så langt jeg er villig til å strekke meg.

 

5. Alt er ikke on point. Det skal sies at jeg har blitt myyyyye flinkere til dette enn jeg var før! Men å ha alt on point krever mye tid og innsats. Man skal ha manikyr, pedikyr, må sminke seg hver dag, ordne håret pent hver dag, shave alt jevnlig… Ordne håret pent hver dag, tenk litt på den du! Det er så vidt jeg gidder børste gjennom det og gi det en spray med tørrsjampo om morgenen.

 

6. Jeg har ikke én stil. Å ha flere stiler bygger visst ikke opp ditt image, og virker forvirrende på folk rundt deg. I stedet for at de tenker “åh, det er SÅ deg” lurer de på hva du kan dukke opp i denne dagen. Likevel er jeg alt for vinglete, jeg skifter mening om hva jeg liker etter sesong, vær og humør, og det virker sykt kjedelig å kun ha én stil.

 

Bryter du reglene?

7 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg