Tips – App for moteglade

Nå skal jeg tipse dere om noe av det mest geniale jeg har kommet over på lenge! Og nei, dette er ikke sponset, jeg liker bare appen veldig godt, haha. YourCloset er en app som lar deg sette sammen antrekk av dine egne plagg i en collage. Du tar selv bilder av plaggene dine, og appens redigeringsverktøy lar deg enkelt fjerne “bakgrunnen” på bildene slik at antrekkene du setter sammen ser utrolig bra og proffe ut. Appen minner litt om polyvore, om noen husker den nettsiden.

 

 

Det er ganske tidkrevende å ta bilde av alle plaggene sine, så jeg anbefaler å laste ned bilder av plagg som ligner fra internett i stedet. Da sparer du tid, og du får ekstra fine bilder som er fotografert og redigert av proffer. Klassiske plagg (som f.eks jeans fra Levis) og ting jeg nettopp har kjøpt prøver jeg å finne bilde av på nettet, slik at jeg får bilde av akkurat det plagget jeg har. Men for eldre plagg prøver jeg å finne bilder av dupes på Zalando eller google.

 

 

Grunnene til at jeg har forelsket meg i appen er mange. For det første er det en kjapp og enkel måte å sette sammen antrekk på, og et veldig gøy tidsfordriv for meg som er så glad i klær. Det blir nesten som et spill! Antrekkene blir naturligvis lagret i et galleri på appen, så når jeg skal kle på meg om morgenen kan jeg enkelt sjekke galleriet om jeg trenger inspo. Et ekstra stort pluss er at plagg og antrekk lagres i kategorier og underkategorier, slik at du lett finner frem. Du kan også legge til, slette og endre navn på kategoriene slik du selv ønsker.

 

 

Appen er også en lur måte å sjekke om noe jeg ønsker meg passer med resten av plaggene i garderoben min. Da laster jeg opp et bilde av plagget jeg ønsker meg til ønskeliste-kategorien, og prøver å lage så mange antrekk med plagget som jeg klarer.

OGSÅ, folkens, kan du legge til informasjon om hvert enkelt plagg. Du kan legge til alt fra pris, til når du kjøpte plagget, til hva slags stoff det er av, til hvilket merke det er fra. Og mye mer! Dette synes jeg er så kult, for nå har jeg stålkontroll på alt jeg eier og har. Du kan også sjekke statistikken for å se hvilke plagg du har brukt mest, hvor mange plagg du har til sammen, og hvor mye garderoben din er verdt! Jeg fikk litt sjokk når jeg først så det tallet (og jeg har ikke lagt inn alle klærne mine en gang), men det er kjekt å vite. Hvis huset brenner ned vet jeg akkurat hvor mye jeg skal kreve av forsikringselskapet, lol.

 

 

Appen har noen andre funksjoner også. Du kan for eksempel legge til antrekk i kalenderen din, hvis du liker å planelgge antrekk på forhånd. Også kan du lage pakkeliste, som jeg gleder meg til å teste ut når jeg skal til Harstad i jula. Da skal det bli gøy å leke seg med appen, og prøve å planlegge antrekk på forhånd slik at jeg vet hva som blir verdt å ta med seg av klær og ikke.

Skal du laste ned appen? 🙂

8 kommentarer

Siste innlegg