Antrekk og ompotting

Gårdagens antrekk først. Damn, føler jeg er på en skikkelig god “roll” med antrekk om dagen! Over til antrekket, jeg klarte low-key å ødelegge denne buksa i vask, og den er helt ny… Så det er litt trist. Den er ikke per definisjon ødelagt, men det ser ut som om jeg har vasket den 40 ganger, og den har kun blitt vasket en gang. Så ja, den har gått fra å se ut som en stilren blå “dressbukse” til å heller se ut som arbeidsbukse for et verksted eller noe. I dunno, kanskje det kunne funka å farge over den på nytt med tekstilfarge?

 

I skrivende stund er det alt for sent til å poste innlegget, så det er forhåndspublisert til å postes på lørdag, og da er jeg faktisk i Høyt og Lavt klatrepark! Iiiiih som jeg gleder meg, det er SÅ min greie! Jeg drar sammen med noen jenter fra klassen til klatreparken i vestfold, det blir spennende! Tør ikke love at jeg skal 100 bilder, for kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å ha det så gøy at jeg glemmer kamera-biten helt av. Men jeg skal selvfølgelig skrive litt om hvordan det gikk, og prøøøøve å ta et par bilder i hvertfall.

Tilbake til fredagen, så gikk dagen stort sett til storstilt ompotting av plantene mine. Ompottet vel 6 eller 7 planter, og plantet alle stiklingene jeg fikk av mamma. Det var mildt sagt et rot, men nå har plantene mine god plass i potta til å vokse seg store og sterke! Greit å få det gjort før vekstsesongen er over. Og ja, jeg vet ikke om dere husker, men jeg plantet papaya-frø tidligere i sommer. Da jeg kom hjem fra Harstad var det ingen av frøene som hadde spiret, så jeg tenkte å kaste dem. Så ble boksen litt glemt, og den kom jeg over i går og da hadde faktisk ett frø spiret! Så nå har jeg pottet den om og håper det blir et papaya-tre etter hvert!

 

Heldige meg blir bortskjemt av en fin kjæreste som lager middag mens jeg styrer med plantene mine, og i dag ble det livretten min, kylling tikka masala! Og på kvelden stakk jeg på filmkveld med noen jenter fra klassen og så Kurt blir grusom og Clueless. Sykt koselig, og deilig med en helt chill filmkveld på en fredag! Nå må jeg nesten skyndte meg i seng, for vi skal opp tidlig i morgen for å kjøre til klatreparken. Håper dere har en fin helg!

2 kommentarer
    1. Kos dæ masse i klatreparken! Og så flink du e til å stelle med plantan dine, æ e så slapp og lat for tida så æ har ikke orka å ompotte en eneste plante, haha 😓Må forresten bare spørre; kordan jord bruke du til ompotting?

      1. Tusen takk fine du <3 Haha æ føle den litt med ompottinga da, det e faen mæ et styr, og det blir såååå mye gris og rot! Når æ nu først tok tak i det hadde det gått ei lita uka eller to kor æ bare prokrastinerte det.
        Æ blande mi ega jord til de fleste plantan mine. Bruke vanlig "blomsterjord" fra Mestergrønn fordi det e den som e enklest for mæ å få tak i. Men æ synes den "klumpe" sæ og blir steinhard ved vanning, så æ blande den med en type tørka kompakt jord du får kjøpt på Biltema. Og alt ettersom ka slags plante det e blande æ i perlitt for bedre luft og drenasje i jorda. Det har æ kjøpt på plantasjen. Ellers har æ grønnsaksjord fra plantasjen til grønnsaksplanta og frukt, og kaktus og sukkulentjord fra Mestergrønn til kaktus og sukkulenta 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg