Avokadobaby og “No Snack” challenge

Iiiiiih, det gleder meg å kunne fortelle at jeg leverte søknad om utveksling i går! Er så spent på å få svar, men kan ikke gjøre noe annet enn å smøre meg med tålmodighet. Åh, tenk om dette skjer da? Da vil jeg om ett års tid være en plass i Afrika!

Tilbake til overskriften, jeg plantet et avokadofrø i dag! Igjen så blir dette en “learning by doing” prosess, har aldri plantet avokado før så vi får se hvor det går. Tror avokadoen min hadde vært litt for lenge på kjøkkenbenken, for den har fått røtter-liknende strukturer rundt hele frøet og har allerede fått et par røtter i bunnen. Og jeg aner ikke om det er en god eller dårlig ting, ingen av guidene jeg har sett har brukt et frø som så ut som mitt. Det blir veldig spennende å se i hvertfall!

Lille avokadobabyen <3 Måtte du vokse deg stor og fin!

Over til noe annet så kjører jeg en “no snack challenge” nå i februar. Det er egentlig ingen spesiell grunn annet enn at jeg vil se om jeg klarer det. Jeg spiser i utgangspunktet ikke spesielt mye godteri eller snacks, men jeg er sååååååå fæl på å glemme av slike “commitments”. Fort gjort å kjøpe en sjokoladebar, spise den for deretter å komme på at det skulle jeg jo liksom holde meg unna denne måneden. Også er jeg en type person som er veldig svak for omvendt psykologi, så det kan fort skje at jeg får supercravings på godteri fordi jeg ikke klarer slutte tenke på at jeg ikke kan spise det. Vi får se, jeg håper i hvertfall at å ha nevnt det på bloggen vil gjøre at jeg føler et større ansvar for å gjennomføre, og dermed gjøre at jeg ikke glemmer det av så kjapt.

Pepsi max er åpenbart lov da. Hadde vært litt for ekstremt å kutte ut både pepsi max og godteri!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg