Big spender

Da ble det enda en tur på Stortorvet kjøpesenter for å handle inn skruer til hylla jeg prøver å bygge. I går fikk jeg så ekkel hodepine at jeg skippet det, men i dag var jeg fast bestemt på å få hylla ferdig og ut av verden. Så da ble det en tur til sentrum for å handle skruer, og jeg kom selvfølgelig hjem med litt flere ting enn planlagt.

 

Først, nye vintersko. Dette var da “planlagt”, jeg klarte å miste den ene skoen min da jeg var i Tønsberg og har siden da brukt et par eldgamle sko som egentlig skulle vært kastet. Full av hull, raknet i sømmene og alt av snø, vann og grus kommer inn i skoen. Så jeg ble superglad da jeg fant disse på tilbud, da jeg har ønsket meg dem i over ett år og faktisk trengte nye sko.

 

 

Og jeg klarte selvfølgelig ikke å dy meg, så det ble en tur innom H&M og sjekke salget. Og deeeeer hang det en genser jeg har hatt lyst på til 75kr, en igjen i min størrelse. Den var til og med fin på, så da måtte jeg slå til. Nå ønsker jeg meg bare en strikkegenser i beige, så har jeg alle farger jeg kan tenke meg.

Og dere ser kanskje at det ble et par scrunchies også. Har virkelig fått sansen for scrunchies (typ to år etter alle andre hehe), ser for meg at man har på seg den kjedelige “blå jeans, hvit t-skjorte” komboen, men så har man en fargerik scrunchie i håret også blir det plutselig et superfint antrekk. Jeg fikk også en rosa med blomstermønster som jeg har i håret nå.

 

Det ble også en temperaturmåler med hygrometer, altså noe som måler luftfuktigheten i et rom. For å ha liiiiiitt mer kontroll, spesielt til warscewicziien som kommer i neste uke. Vil IKKE at den skal bli brun, crispy og stygg nei! Jeg har også bestilt en mugge med vann-filter og håper det kan hjelpe på blant annet alocasia zebrinaen som har fått noen stygge brune flekker på bladene sine. Alle på youtube mener at det kommer av kjemikalier og stoffer i springvann, så satser på at filtrert vann vil holde slike stygge flekker unna.

Ellers har jeg klipt opp eføyen min. Jeg begynner å bli ganske lei, for det har bare vært trøbbel med den fra dag en. Først bare døde den ene av rankene, jeg aner ikke hvorfor. En liten stund var det greit med de tre gjenstående rankene, men flere blader tørker ut og jeg må alltid plukke av blader. Den ene ranken har bare 4 blader igjen de nederste 40 cm fordi alle har tørket ut. Jeg tenkte det kanskje kunne være spinnmidd, så jeg ga den en god dusj for et par dager siden, og det så ut som om den perket seg litt opp. Men i dag igjen så det ut til at den ene ranken var på tur til å stryke med. Nederst ved jorda var det hvite flekker jeg klarte å skrubbe bort, så jeg lurer på om den har fått ullskjoldlus. Jeg skrapet de bort, kuttet opp det gode igjen av ranken, stakk det nedi jorda og håper de oppklippede tustene vil slå røtter. Men ærlig talt hadde det ikke gjort så mye om den døde, føler jeg er ganske lei av å styre med den nå.

 

Også gikk hylla litt til faen. Jeg vet ikke om det er treverket eller skruene, men jeg prøvde å skru inn skruene og da sprakk det opp. På begge sider. Jeg kan sage det bort slik at den blir 10cm kortere, men jeg ville jo ha den på 120cm… Også vet jeg ikke om det kanskje vil hjelpe med noen tynnere skruer…. Ugh, vi får se. Er lei av hylla også nå, jeg ville bare ha en hylle, ikke hundre turer til og fra Clas Ohlson. Jeg skal nå få det til, på en eller annen måte.

2 kommentarer
    1. Så fine ting du har kjøpt! E skikkelig glad i scrunchies, og har så og si kutta helt ut å bruke vanlige hårstrikk fordi æ like dem så godt, haha. Den gule du hadde kjøpt så skikkelig fin og sommerlig ut, kor kjøpte du den? 😍

      1. Tusen takk, og ja æ har virkelig fått sansen for dem! Det va egentlig kun den gule æ skulle ha, men så hadde de sånn 3 for 2 tilbud så da ble det et par til haha! Alle e fra glitter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg