Den tiden av året

Wooosh, også var uken i Tønsberg over! Jeg hadde jo egentlig tenkt til at det skulle bli den mest innholdsrike uken noensinne, og litt fikk jeg jo gjort. Men jeg undervurderte nok hvor “krevende” praksis kan være, for etter endt arbeidsdag var jeg nokså sliten. Derimot på en veldig god måte, har ikke sovet så godt på lenge som jeg gjorde i Tønsberg!

 

Vel hjemme i Kongsberg, og det later til at vi får en tidlig vår i år. Det er fint, for jeg er kommet til den tiden av året hvor jeg virkelig lengter etter sol, sommer og varme. I fjor var jeg helt ekstrem, flere dager var jeg rett og slett trist fordi det ennå var minusgrader ute. Glad for at savnet ikke har vært like ille i år, men nå som gradestokken viser pluss og veiene begynner å bli bare er det vanskelig å holde gleden tilbake! Åh, tenk når jeg kan bruke de nye joggeskoene mine! Enn så lenge får jeg i hvertfall brukt de nye solbrillene mine. Har lenge tenkt at jeg trenger et par solbriller uten styrke, så da disse var på 50% hos Brilleland måtte jeg slå til. Pluss at det er et fint minne fra praksisperioden min der.

 

Plantene mine har overlevd fint mens jeg var borte, og maculataen har fått tre nye blader! Så vil tørre påstå at den vokser rimelig raskt når den har et miljø den trives i. Spennende å følge med, og så gøy at jeg klarer å holde dem sånn høvelig i live! Jeg har fått helt dilla nå, så planen er å bygge en hylle til kjøkkenvinduet og plante sitron, appelsin, meloner og chili. DET hadde vært gøy om jeg fikk til.

 

Ellers går det greit med no-snack februar. Jeg hadde en liten på-kanten i praksis, da jeg i hui og hast kjøpte en sjokoladecroissant til frokost, men ellers har jeg klart å holde meg unna. Neste måned tenkte jeg å kjøre no-pepsi challenge, meeeeen jeg lurer på om jeg skal være så dristig at jeg prøver meg på en no-snus mars i stedet. Jeg har kokt opp en strategi jeg vil teste ut. Vi får printer straks, så da tenker jeg å prøve skrive ut bilder av fine hus, ferier osv. og henge opp rundt i leiligheten som motivasjon til snusslutt. Hvis jeg slutter å snuse NÅ kan jeg spare ca. 2500kr i måneden, og da er jeg i hvertfall litt nærmere å ha råd til alle de fine tingene. Så kanskje det kunne funket? Jeg er i hvertfall motivert for å teste ut strategien, så det kan jo gå!

Tror aldri jeg kommer til å ha råd til et slikt hus med basseng, men høyt tak i stuen er et must! Drømmen er å ha et hus som har plass til hele familien, samt alle hobbyene mine.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg