Dette skjer i 2020!

Vet dere, i år orker jeg hverken mål, nyttårsforsetter eller noen ting. I 2020 skjer det så mye på min agenda at alt jeg ønsker er at det skal gå så smooth som mulig, haha! Vel, noe telles vel som mål da, men orker ingen løfter til meg selv om at jeg skal bli flink til å trene eller noe. Jeg har nok med det som har vært planlagt i lang tid allerede. Så her er det som skjer i mitt 2020!

 

Utveksling på Madagaskar

Det første “store” som skjer i det nye året er at jeg drar til Madagaskar 17 januar. Her skal jeg være optiker i tre måneder og få erfaringer og opplevelser for livet! Men det bærer med seg en del forberedelser, tanker og bekymringer. Hva vil jeg få oppleve der? Kommer jeg til å takle det som kommer i min vei der nede? Kommer jeg til å bli smittet av en sjelden sykdom og dø? Det blir mest sannsynlig en helt fantastisk opplevelse, men man kan ikke unngå å bekymre seg litt, haha!

 

Slutte med snus

Når jeg drar til Madagaskar lar jeg snusen ligge igjen hjemme. Jeg håper at tre måneder uten snus skal hjelpe meg gjennom den verste perioden, og at jeg blir kvitt faenskapen for godt denne gangen. Røyk er heldigvis ikke en option for meg da jeg synes det er hæslig.

 

Få bachelorgrad i optometri

Dette er året jeg forhåpentligvis fullfører min bachelorgrad og blir optiker, men DET er ikke et selvfølge! For å få autorisasjonen må jeg jobbe knallhardt for å lære det jeg må kunne og bestå alle eksamener.

 

Begynne på næringsmaster

Videre har jeg tenkt til å begynne på næringsmaster. Jeg ønsker å ta en master NÅ. Hvis jeg begynner med en gang er jeg ferdigutdannet når jeg er 29 år, og bare det synes jeg er litt i seneste laget. Men jeg VIL ha den mastergraden, så her gjelder det å få minst C i snittkarakter og bestå alle eksamener på våren slik at jeg får begynt på master til høsten.

 

Få meg jobb

Når jeg går næringsmaster skal jeg jobbe 50% og studere 50%, så jobb må jeg også ha. Heldigvis er det sånn halvveis i boks, nå gjelder det bare at jeg finner en butikk et sted hvor jeg tror jeg vil trives.

 

Flytte

Og den siste store dette året er at jeg mest sannsynlig kommer til å flytte. Oddsen for å få meg jobb i nærheten av eller i Kongsberg er utrolig liten, og jeg orker ikke å pendle flere timer om dagen til og fra jobb. Så da blir det flytting. Uff, jeg føler enda at det var i forrige uke hele flyttemarerittet fra sommeren 2017 fant sted, så jeg gleder meg mildt sagt ikke til å flytte igjen! I år blir det nok kollektiv, hybel eller liknende også, da Jonas fremdeles har ett år igjen av sin bachelor når jeg er ferdig. Vi blir altså mest sannsynlig ikke å få bo sammen før han er ferdigutdannet, så det blir flytting for oss begge to til sommeren.

 

Omstille seg til et nytt liv

Toppen av kransekaka blir det nye livet jeg må omstille meg til etter sommeren. Å jobbe som ordentlig optiker på egenhånd uten erfaren veileder i samme rom. Å starte i ny jobb. Å ikke ha en fantastisk klasse rundt meg som støtter, hjelper til og alltid er tilgjengelig. Å flytte til ny by hvor jeg kanskje ikke kjenner noen. Å ikke bo sammen med Jonas mer. Å begynne på mastergrad. 2020 har mange nye opplevelser på lur for meg altså!

 

Det er ingen tvil om at 2020 blir et utfordrende år, men jeg vet at jeg blir å vokse utrolig mye på det og få unike erfaringer som kommer til å vare livet ut!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg