Dragefrukt, papaya og everything mango

Nå er jeg og Jonas kommet hjem etter en helg i Oslo som barnevakter. Vi skulle egentlig bare være der som barnevakt fra fredag til lørdag, men det er så koselig å være der at vi ble en dag til siden vi hadde muligheten. Ellers var barnevakts helg en fin måte å “resette” meg litt på, etter å ha hatt hendene fulle med barn og det som hører til tenker jeg ikke på eksamen lenger, haha!

Da vi var på vei hjem fra togstasjonen i dag så vi en butikk med masse gøy frukt som var åpen, og jeg har hatt lyst til å prøve papaya så lenge, så da dro vi innom. Med hjem ble det en papaya, dragefrukt, en mangojuice og mangobrus. Mangobrusen var seriøst noe av det beste jeg har smakt i hele mitt liv! Kunne drukket meg ihjel på den! Mangojuicen drikker jeg nå, og den er også helt sinnsykt god. Kanskje det blir min nye greie, nå som jeg ikke drikker pepsi max lenger?

 

Også måtte jeg skjære opp dragefrukten og papayaen og smake. Jeg må dessverre si at ingen av delene var sånn sykt godt, det er fremdeles mango og honningmelon som er de store frukt-favorittene mine. Men det var i hvertfall gøy å prøve. Også måtte jeg jo plante noen frø for å se om jeg får dem til å gro! Dragefrukten kommer faktisk fra en type kaktus, mens papayaen kommer fra et tre. Begge vekstene ser sånn høvelig spesielle ut, så jeg er spent på å se om noen av dem vil spire!

 

Ellers venter jeg på tre planter i posten, hehehehe. Jeg sier hele tiden at jeg må spare alt jeg har av penger, men så klarer jeg ikke holde meg i tøylene og bare MÅ kjøpe noen planter. Flere som har det sånn? Jeg er utrolig spent, jeg har bestilt tre planter fra ønskelisten min og jeg har aldri fått planter i posten før. Så det blir spennende å se om dette går bra! Dere får vite hvilke så snart jeg får dem i posten 😀

2 kommentarer
      1. Ja, mango e så sykt godt!! 😍 Æ fant brusen på sånn “utenlandsk” mat-butikk, om det gir mening haha :p har ikke sett den på vanlige matbutikka før i hvertfall

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg