Eksamen here I come

Eksamensperioden er i gang, og våren 2019 tror jeg blir spesielt tung og hard. Jeg har 6 eksamener fordelt på 20 dager, så her er det bare å henge i! Pensum for flere av eksamenene er også veldig omfattende. Det verste blir nok dagene 14, 15 og 16 mai, da har jeg nemlig eksamen tre dager på rad. I år har jeg faktisk vært flink, jeg har vært på tilnærmet alle forelesninger, jobbet hardt med alle oppgaver, og jeg har faktisk begynt å øve tidlig til eksamen. Eller tidlig og tidlig, jeg har i hvertfall ikke utsatt øvinga til dagen før eksamen.

 

Meg i kjent stil fremfor tv-en med tøflene på og bena på bordet. Vi har eksamen i faget “Farmakologi og Patologi” nå på fredag, og jeg prøver å komme meg gjennom hele pensum til den tid. Læreren vår har laget mange videoforelesninger til oss, som jeg synes er helt gull! Veldig kjekt å få det essensielle av pensum forklart i en 20-minutters video. Så kan jeg pause mens jeg tar notater, og ta ting i eget tempo.

En motivasjon for å begynne tidlig er at jeg må være litt flink og jobbe jevnt om jeg skal klare å trene. For at jeg skal få trent noe i mai er det essensielt, hvis ikke blir jeg å føle at jeg kan ikke trene fordi jeg ikke har tid fordi jeg prokrastinerer.

/ randome selfies fra i dag fordi jeg har ordnet meg og tatt på favoritt-antrekket /

 

Nå har jeg snart trent i en hel måned, og jeg er ærlig talt liiiiitt skuffet. Jeg trodde i hvertfall jeg ville fått litt mer fremgang på fett-reduksjonen enn jeg har nå. Når jeg har trent tidligere har fremgang (i hvertfall på den fronten) kommet veldig kjapt, sett at jeg har vært flink og trent 2-3 ganger i uken. Meeeeen da trente jeg pole, og når jeg først var i gang kunne jeg godt trene i 2-3 timer, om ikke mer. Så det er sikkert derfor det ikke har gått like kjapt denne gangen.

 

For å prøve speede opp prosessen litt skal jeg begynne med 10-minutters HIIT som oppvarming. Det er kinda styrketrening, men med så høy intensitet at det blir som kondisjonstrening også. Fint for meg som ikke liker å løpe. Jeg hadde min første HIIT-økt i går, og HOLY om jeg er sår og støl i dag! Har tydeligvis ikke fått brukt leggene, skuldrene og ryggen så mye under øktene den siste måneden. Jeg synes også det var veeeeeldig tungt, og det var flere sett jeg hadde problemer med å fullføre, og noen jeg rett og slett ikke klarte å fullføre (burpees…). Men da blir det ekstra kult om jeg faktisk klarer fullføre hele greia på slutten av mai.

 

HIIT-økta jeg brukte finner dere på videoen under her. Veldig kjekt med youtube, ligger så mange gode og gratis treningsøkter der. Noe for en hver smak! Liker Chloe Ting, for hun gjør videoene ganske enkle. Det er en liten preview av den neste øvelsen du skal gjøre, også kommer det et beep de tre siste sekundene som gjør det lett å følge med tiden. Pamela RF har også noen gode videoer.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg