En ferie fra ferien

Nå blogger jeg faktisk fra Harstad! Jeg kom hit i går etter en liten uke i Kongsberg. Jeg var ærlig talt så sliten etter Tyrkia-turen at jeg trengte en liten ferie fra ferien, hehe. Så derfor har det vært ganske stille fra meg både på bloggen og instagram. Merkelig nok har returen til nord-norge inspirert meg, og jeg har veldig lyst til å fortelle dere om de siste dagene, men da må jeg nesten gi dere en liten recap av uka i Kongsberg først. Alt i tur og orden, hvis det ikke er kronologisk rekkefølge på innleggene mine blir jeg gæren, lol.

Så det ble en liten uke i Kongsberg. Den var ærlig talt alt for kort, og uken i Tyrkia alt for lang. Rart det der! Anyway, Vilde ble værende hos oss den uka, slik at hun fikk besøkt litt familie i sør samt sett hvordan jeg har det hjemme og oppleve Kongsberg. Vi tok blant annet en sykt lang gåtur, først langs elva og deretter til Lågedalsmuseet.

 

Det ble også en tur i sølvgruvene, slik at Vilde fikk oppleve det. Jeg fikk også tatt litt flere bilder nå enn sist gang, så kan dere få se litt hvordan det er der inne. Anbefaler å dra på tur i sølvgruvene, veldig gøy, spennende og lærerikt!

 

Og ellers så har jeg fått gjort alle de deilige hjemme-tingene, som å kose på Jonas, spille Zelda og spise Tikka Masala og masse annen god “norsk” mat! Det var etterlengtet, alt sammen! Jeg måtte selvfølgelig ta Vilde med på Meeat i Kongsberg, og det falt så i smak at vi måtte dra dit en gang til, hehe. Også hadde vi en finere rekeaften sammen ene kvelden Jonas var på jobb.

 

Også gjorde jeg litt kjedeligere ting, som å rydde litt i økonomien og bestille nytt pass. Det var faktisk ikke så grusom lang passkø, satt omtrent to timer i kø. Ugh, såret på haka er jo blitt et arr og i starten er arrvevet veldig hardt, så jeg ser noe skjev ut i kjeven nå, så jeg håper ikke det blir å skape problemer med pass-identifikasjon senere når arrvevet har blitt mykere haha!

Så det var den siste uka i Kongsberg før skolestart i august! Jeg har fremdeles ferie da, begynner ikke å jobbe før 1 juli, så har litt tid på å få summet meg og slappe av før det braker løs med jobb. Skal også jobbe helt frem til skolestart, så ferien er offisielt over for min del 1 juli, så denne uka må nytes maksimalt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg