Ferdig med eksamen! + Peperomia Prostrata

Endelig er jeg ferdig med ALLE eksamenene før sommeren! Hurra, det er virkelig verdt å feire! Jeg følte det gikk ok på den i dag. Vet ikke om jeg vil si det var den eksamen jeg har gjort det best på, men jeg tror ikke jeg stryker i hvertfall. Likevel er dette en av de mest intense eksamenene jeg noen sinne har hatt, verre enn matte-eksamen og fysikk liksom. Hver minste hjernecelle jobbet på høygir på hvert spørsmål. Så det blir veldig spennende å se hvordan det gikk!

Bettina, som er min eneste nære kontakt med bil her i Kongsberg, drar nordover i helga, så jeg fikk huket tak i henne etter eksamen og spurt om hun hadde litt tid å sette av til en tur på Plantasjen, slik at jeg fikk kjøpt meg perlitt. Snill som alltid stilte Bettina opp, så da fikk jeg kjøpt meg litt perlitt. 12 liter perlitt faktisk, men nå har jeg i hvertfall! Så skal jeg få pottet om den triste Zebrinaen min. De tre bladene ser ikke ut til å ta seg opp igjen, så må få litt luft og drenering i jorda slik at de resterende bladene overlever.

OGSÅ til det som er mest spennende! Bettina glemte seg av et lite sekund, og tok en feil sving. Men i stedet for å snu tok vi da heller turen innom Floriss Steglet siden vi da allerede var på veien dit, og der fant jeg en Peperomia Prostrata, som har vært på ønskelisten min lenge! Så som en eksamens-presang til meg selv kjøpte jeg en. Altså, se så fin!

 

Den er så søt, og kalles også for en “string of turtles”, siden bladene og mønsteret likner på skillpadde-skall <3 Er helt forelsket, og har veeeeeldig lyst til å prøve å ta stiklinger av den. Den ser ganske vel-etablert ut allerede, man ser ikke jorda i toppen, er tykk og buskete og har grei lengde. Litt av et scoop om du spør meg! Så slipper jeg å styre med stiklinger for å få den så fin og fyldig som jeg liker det. Også har endelig gullranken min fått en venn å henge med i kjøkkenvinduet.

Og nåååå må jeg skyndte meg! Hadde håp om å få freshet meg litt opp før avslutning med klassen på peppes kl 16. Vi høres!

4 kommentarer
      1. Ja, sykt deilig (og litt rart) å endelig være ferdig med alt av skole for et par måneda! Tusen takk, æ e veldig fornøyd med den 😀 <3

    1. Heihei, jeg har noen (en del) spørsmål om optometristudiet som jeg lurte på om du kunne svare på:

      – Har dere høstferie eller vinterferie?
      – Har dere praksis det første året?
      – Når fikk dere juleferie (ca) og hvor lang var den?
      – Er mye av undervisningen deres obligatorisk?
      – Hvor lang er en gjennomsnittlig dag på optometristudiet?

      1. Heihei, jeg har svart på spørsmålene dine i et eget innlegg nå om du vil lese 🙂 Svarene ble så lange at det ble best å ta det i et eget innlegg, hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg