Første dag på Madagaskar!

Meg: Åja, nei æ har aldri hovna opp i føttern på flytur før

Meg dagen etter, på vei til Madagaskar:

 

Anyway, hei fra Madagaskar! Nå har vi endelig landet litt, 28 timers lang tur er ikke bare bare. Heldigvis gikk turen ganske greit, vi fikk alle sove litt her og der, vi fikk frokost, lunsj og middag på flyene, gratis drikke, teppe, pute osv, så det gikk egentlig så bra det kan gå. Vi var uansett svært slitne og lei da vi kom hit i går kveld, tror de fleste av oss sovnet relativt kjapt. Utrolig digg å endelig få ligge flatt på en god madrass etter 28 timer i sittende eller stående posisjon, haha!

 

Så ja, første kvelden vår var vi så slitne og trøtte at det bare var å finne seg sånn høvelig til rette, spise og legge seg. Heldigvis ordnet Lovasoa med take-away til oss, så vi slapp å begi oss ut i gatene i mørket på jakt etter minibank og restaurant, haha!

Førsteinntrykket mitt av Madagaskar stemmer ikke helt overens med forventningene mine, og forsåvidt ikke Lovasoa heller. Det skal sies at dette er min aller første gang i Afrika, så ALLE mine forventninger er basert på film, reklamer på tv, bilder jeg har sett på internett, og hva folk har sagt. Og fremstillingene er ofte veldig “enten eller”. Enten skal avsenderen vise det aller beste landet har å by på slik at folk skal ønske å dra dit, og viser dermed landet fra sin aller beste side. Eller så ønsker avsenderen å vise oss skyggesidene med landet for at vi skal f.eks donere penger eller bli faddere, og viser oss dermed bilder av syke barn i rurale områder og liknende. Så ja, på noen områder blir jeg positivt overrasket og på andre områder er standarden noe lavere enn jeg hadde trodd. Men jeg kan skrive mer om min opplevelse av Madagaskar senere, når jeg har litt mer å skrive om enn bare et førsteinntrykk.

 

Vår første dag hadde vi ingenting på planen, så vi har bare fått soset rundt og koset oss i dag. Vi stod opp til frokost kl 9, som btw var av utrolig god standard! Viktig, haha! Videre tok vi oss en liten runde på området, Lovasoa er MYE større enn jeg først hadde trodd, haha! Bare på den turen føler jeg at jeg fikk en god smakebit på dyrelivet i Madagaskar, det er masse firfisler over alt, flotte sommefugler i alle farger, størrelser og fasonger, fugler i spreke farger, gresshopper, kakkerlakker, edderkopper, mye gøy med andre ord!

Videre tok vi oss en tur ut for å ta ut penger og kjøpe litt vann og “nødmat”. Vi spilte litt kortspill ute i sola, har blitt litt kjent med de andre som bor her og spilt litt volleyball. I kveld tenker vi ny take-out, og kanskje litt mer brett og kortspill. I morgen begynner vi med språkkurs i gassisk, og praksisperioden tror jeg starter i neste uke! Gleder meg!

 

Noen gleder akkurat nå

Det er sånn passe varmt. Varmt nok, men ikke kokende hett.

Det er grønt, som er litt merkelig fordi det er jo januar! Men sykt digg!

Det er litt skiftende vær, med litt sol, noe overskyet og noe regn. Så vi får en myk start med tanke på solen. Også har vi fått se litt lyn og torden, som jeg elsker!

Ingen mer glatt is å trø på! Det har vært Kongsberg siden vi kom hjem etter nyttår, og jeg er så lei av å bruke 100 år på å gå ned bakken til skolen og butikken fordi det er så glatt.

Vi blogges siden!

2 kommentarer
    1. Hærlig!! Og så flotte jenter du reiser sammen med 😀 Jeg lo godt av sylte-labbene dine. Tror det må være mors-arven, haha 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg