Funker det?!

Ikke bare en måned etter jeg bestemte meg for å prøve “the secret”, og jeg har endelig fått min første A på en oppgave på universitetet. Er det “the secret”, eller er det bare meg? :ooooo

Det var i hvertfall en fantastisk melding å våkne til! Videre har faktisk insomniaen min vært veldig snill med meg i april, og håper virkelig at den er like snill med meg i mai når alle eksamenene begynner. Om den gode søvnen kommer av “the secret” er ennå litt tidlig å si, siden søvnproblemene mine kommer og går i perioder.

I går var jeg i bursdagsfeiring. Superkoselig å møte jentene fra klassen, og veldig fint og litt rart å samles en stor gjeng uten at det var alkohol involvert, haha! Men ja takk til flere slike sammenkomster! Bursdagsbarnet var hun som ga meg stiklingene av Philodendron Brasil, så hun fikk en sitronplante av meg i bursdagsgave. Da fikk jeg også en god grunn for å endelig ompotte frukt og grønnsaksplantene mine.

Chili, sitron og to paprika-planter. Melon-plantene har jeg kastet siden jeg ikke har råd eller tid til å gro dem ordentlig i år. Men forhåpentligvis til neste år!

 

Siden det var bursdag i går rakk jeg ikke trening, så da måtte jeg ta økta på etterskudd i dag. Jeg følte virkelig ikke for å trene i dag, følte meg merkelig i magen og var ikke spesielt motivert. Men jeg pushet på og gjorde det. Føler alltid at økta blir halvhjertet hvis jeg ikke har lyst, men bedre med en halvhjertet økt enn ingen økt.

 

Dette er fjerde uken i treningsregimet mitt, og jeg begynner virkelig å merke endringer nå. Mageøvelsene er faktisk ikke døden lenger, og jeg får ikke like mye hodepine som jeg gjorde i starten. Andre øvelser gjør jeg flere repetisjoner på, for det føles for enkelt ut med bare 10. Jeg synes også jeg ser liiiiitt endring på kroppen. Jeg er fremdeles ikke i nærheten av målet, og endringene jeg ser er ikke store eller dramatiske. Men jeg synes det ser ut som om jeg har fått litt strammere mage, litt rundere hofter og litt større glutes. Kan godt være det bare er ønsketenking da, haha!

 

Ellers har jeg hatt et lite rednings-oppdrag. Jeg har to planter som jeg har hatt trøbbel med en liten stund, gummiplanten og den største bonsai ficusen. Bonsaien har det vært problemer med i månedsvis nå. Han dør tydeligvis ikke, men han har mistet grusomt mange blader og det kommer bare nye blader ut i enden av grenene og ikke der han allerede har mistet bladene. Gummiplanten har ikke mistet noen blader ennå, men alle bladene er blitt skikkelig “droopy”. De henger bare nedover, og det øverste bladet har begynt å krølle seg. Så jeg har gitt dem begge to en skikkelig vannerunde, og tatt gummiplanten ut fra potta. Hvis ikke dette hjelper på må jeg nesten prøve å flytte dem.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg