Ganske stolt over meg selv

Det er en ting jeg er ganske stolt over, og som jeg ikke har delt her på bloggen, og det er at jeg reiste alene til Tyrkia. Som sagt er jeg skeptisk og forsiktig, og har derfor ikke skrevet konkret at jeg er her alene, men nå kommer endelig Vilde, så da skal jeg ikke være alene lenger, yay! <3

“Because of reasons” ble Vilde forsinket og kunne ikke være med som først planlagt, og det var veldig usikkert om hun ville rekke å komme i det hele tatt. Så spørsmålet ble da om jeg ville dra alene eller skippe ferien. Dette fikk jeg beskjed om en time før jeg måtte gå til toget til Gardemoen, så det var ikke lange tiden å bestemme seg på. Men jeg var ferdigpakket, jeg var klar, jeg hadde brukt dagesvis på å forberede meg på denne reisen. Jeg ble ikke å backe ut, selv om jeg kanskje endte opp med å tilbringe hele ferien alene. Det gjorde det minst ti ganger skumlere (som om jeg ikke var stressa nok fra før), men jeg skulle ikke la all stresset, alle bekymringene, alle forberedelsene og alle pengene være for ingenting.

Jeg er ganske stolt og glad for at jeg dro. Som tidligere nevnt har jeg aldri vært utenlands uten foreldrene mine, det er flere år siden sist jeg var i utlandet og jeg var ganske stresset og bekymret i utgangspunktet. Også var det hele aspektet med å være alene. Ville jeg kjede vettet av meg? Kom jeg til å klare meg på egenhånd? Det har faktisk gått utrolig bra, jeg har ikke kjedet meg noe og har kost meg hvert sekund i eget selskap, som er ganske kult! Å reise alene viste seg å ikke være så skummelt som jeg først trodde, nå ønsker jeg nesten en egen ferie hvor jeg kan være helt alene hele tiden, haha! Har vært digg å kunne gjøre ting i eget tempo, og bruke tiden til å tegne, fargelegge og lese bok. Ting jeg liker å gjøre, men liksom aldri tar meg tid til i hverdagen.

Men med det sagt, så blir det også utrolig digg å endelig få Vilde hit<3 Herregud stakkar, det var på ingen måte hennes feil at ting ble som de ble, og jeg har syntes så synd på henne for at hun ikke kunne være her fra dag en! Nå kommer hun endelig, og jeg gleder meg til vi skal få oppleve Alanya sammen!

/ dagens bildedryss /

 

Ellers er jeg på dag fire i Tyrkia og begynner ENDELIG å få litt farge på kroppen! Jeg er enda melkehvit, men jeg har fått litt skille nå. Håper jeg får en sånn fin gyldenbrun farge som jeg fikk da jeg var yngre, det er målet! Men det har sin pris, jeg har FAEN klart å bli solbrent! Hvordan er det mulig?! Jeg har vært så nøye, bruker 50+ faktor, smører inn hele kroppen om morgenen og igjen midt på dagen. Tar pauser fra solingen, soler meg maks to timer av gangen og ca. 4 timer om dagen. Jeg har ikke vært så mye utendørs en gang. Uff, jeg blir så oppgitt, det var den ene tingen jeg tenkte absolutt ikke skulle skje, også skjedde det. Jeg har også klart å bli skikkelig solbrent i hodebunnen av alle plasser, og lurer på om folk seriøst pleier å smøre solkrem i hårskillet? Det har aldri jeg vært borti og gjorde dermed ikke det, og nå får jeg bokstavelig talt svi.

2 kommentarer
    1. Så bra at det ordna sæ, og ikke minst bra at du turte å utfordre dæ sjøl såpass mye! Sjøl e æ ikke sikker på om æ hadde turt, så all creds til dæ <3 Kos dokker masse videre på ferien, og nyt varmen! Kjipt du har blitt solbrent da, det ødelegg så mye :-((

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg