Home is where the heart is

Hei fra Kongsberg! Nå er jeg endelig kommet hjem, og må virkelig si at det var etterlengtet. Borte bra men hjemme best <3 Det var utrolig godt å komme hjem til norsk natur, norsk mat, norske temperaturer, det norske språk, norske butikker, for ikke å snakke om Jonas, min egen seng og mitt eget hjem. Alanya var bra, men å være så langt unna hjemme får en virkelig til å føle på hvor glad en egentlig er i sitt eget land og hjem! Oh boy, tror dere dette har fått meg til å lure på hvordan det blir å være på Madagaskar i tre måneder? Hahaha, jeg må virkelig forberede meg mentalt på den reisen ass!

Jeg forsøkte å oppdatere dere en av de siste dagene vi var i Tyrkia, men internettet var så vanskelig at blogging ikke funket, så da tar vi en liten recap av de siste dagene i Tyrkia nå.

Vi spiste på en utrolig fin restaurant som heter Harbour, den anbefaler jeg virkelig! Vi fikk servert mye forskjellig sjømat (her snakker vi hummer, blekksprut, reker og en rekke forskjellige fisker) som var utrolig godt. Vi drakk god vin til maten mens vi nøt de vakre omgivelsene nede ved havet. Etter middag ble det vannpipe og drinks.

 

Kanskje det mest spennende som skjedde, jeg har tatt min første tatovering! DET hadde jeg aldri trodd, haha! Jeg var skikkelig tatoveringsentusiast da jeg var yngre, men årene har gått og jeg har bare aldri orket å prioritere penger, tid eller energi på det, og i en alder av 25 år har jeg tenkt at det kanskje har vært like så greit. Men så bestemte jeg meg for å være litt “crazy” og bare gjøre det. Ellers kan jeg skryte på meg at jeg tegnet den selv i tatoveringsstudioet, har hatt ideen til tatoveringen siden jeg var 17 år, og har alltid sagt at dersom jeg skulle tatt en tatovering skulle jeg tegnet den selv. Så nå fikk jeg gjort det! Skulle likevel egentlig ønske jeg hadde tatt meg bedre tid til å tegne den (og gjort det i edru tilstand lol), men jeg trøster meg med at det har sin sjarm at den ser litt amatør og håndtegnet ut.

 

Ellers kan jeg si at jeg syntes å ta tatovering gjorde sykt vondt. Smerten var utholdelig, og jeg satt ikke å hylte eller gråt mens tatovøren jobbet, men jeg syntes det var mer smertefullt enn bare ubehagelig. Om noen skulle ha vansker for å lese teksten står det “Learn to swim”, og tatoveringsstudioet var King Tattoo i Alanya 🙂

Ellers har jeg ikke så mye mer å fortelle fra Alanya. Vi spiste også middag på Address i sentrum, og har tatt et par middager på Lalezar som lå rett nedenfor der vi bodde. Det har også vært en del fylleturer, men føler ikke jeg trenger dele så mye fra dem her på bloggen, hehe! Fylla er fylla, let’s leave it at that. Såret under haka er på bedringens vei, men jeg begynner å bli utrolig lei av det, håper det er ferdiggrodd asap!

 

Og noen siste bilder fra hjemreisen. Hjemreisen ble omtrent like lang og slitsom som utreisen. Vi tenkte ikke på tog, buss og sånn da vi bestilte billettene, og tenkte at å ta et kveldsfly ville være kjekt så vi fikk en hel dag til å pakke og rydde leiligheten. Vel, vi var fremme klokken halv ett på natten, og måtte dermed vente på flyplassen hele natten på Kongsberg-toget som gikk 0645 på morgenen. Men da fikk jeg lære det også.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg