Hønemor

Plantene har overlevd sin første uke hjemme hos meg, og jeg har mildt sagt blitt litt oppslukt i plantelivet. Jeg har sett så mange youtube-videoer og lest masse om hvordan jeg skal stelle med de forskjellige typene jeg har kjøpt. Jeg kan aldri bare være chill, når jeg først finner meg en ny hobby går jeg all in. Men bedre det enn at jeg glemmer de av også dør de. Disse SKAL jeg klare å holde i live!

 

Men akkurat det er litt lettere sagt enn gjort. De fleste plantene har klart seg ganske greit, men det tok ikke mange dagene før maculataen begynte å se sliten ut. Den har glitrende sølvprikker, er rød på undersiden av bladene og ser ut som en pokemon. Typisk at de kuleste plantene er de som er et helvete å holde i live. Jeg tok den med på badet slik at den fikk seg en fuktighets-boost når jeg dusjet, og etter et par timer på det fuktige badet så den allerede mye kvikkere ut. Så nå har jeg satt den i en plastpose slik at den får et litt mer fuktig miljø. Håper det blir høy nok luftfuktighet om sommeren til at jeg kan ta den ut, er jo ikke så veldig kult med en plante som må stå i et drivhus hele livet for å overleve.

Skulle ønske jeg kunne ha planter på badet, var superkoselig med litt grønt der inne!

Eføyen min går det sånn halvveis med. Den ene grenen begynte å bli ganske crispy og trasig, så i et desperat forsøk på å redde den har jeg tatt den ut og satt den i et glass med vann. Det blir MYE “learning by doing”, da jeg leser så mye forskjellig på nett at det ikke er godt å si hva som vil hjelpe eller ikke. Jeg fant også et par andre avklippede grener med røttene intakte og fine, så jeg har satt de i vann og i håp om at det vil springe ut nye blader fra dem. Om det er sånn det funker eller ikke vet jeg ikke, men det finner jeg vel ut av.

 

Jeg føler jeg er litt hønemor for plantene mine, så jeg gruer meg litt til å dra til Tønsberg nå, haha! Blir å ringe Jonas hver dag og spørre om de lever og be han kjenne på jorda om de trenger vann.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg