Hva sier det om meg?

De to siste dagene har vært suuuuuperfine! Jeg har tillatt meg å slappe litt av med eksamenslesingen, og for en gangs skyld faktisk vært litt sosial med jentene i klassen. I går dro jeg på besøk til Marianne, som hadde lovet meg gullranke stiklinger siden hun ønsket å klippe sin uansett. Så da ble det noen timer med te og gode samtaler i samme slengen. Utrolig koselig, og hun har så fin leilighet! Knipset dette bildet til instagram i dag, leiligheten hennes var rett og slett for instagram-vennlig til å ikke poste bilde, hehe!

 

Hun var så generøs at jeg basically fikk halve planten hennes, se de stiklingene! Nå er jeg helt tom for glass, haha! “Prosjekt pothos” er i gang, og drømmen om en jungel-leilighet kommer stadig nærmere. Og det til tross for at jeg ikke har kjøpt noen nye planter i det siste. Åh, plantevenner ass <3

 

Jeg dro en tur innom kjøpesenteret i dag, og selv om jeg er lut fattig må jeg bare innom Mester Grønn for å sjekke om de har fått noe jeg er på utkikk etter, og se den fine variegerte monsteraen!!!!!!

 

Helt siden jeg så den har jeg diskutert med meg selv om jeg har råd til å punge ut 1800kr her og nå for den. Det vil jo nesten bli en investering, for planten er så svær at jeg kunne kuttet av og solgt et par stiklinger, for denne planten er så populær at folk betaler MYE for bare en stikling. Jeg vurderte også å ringe min generøse familie og se om det er noen som tilfeldigvis har lyst til å bare gi meg 1800kr i dag. Etter jeg begynte å jobbe har jeg aldri spurt hverken mamma, pappa eller besteforeldre om penger, men i dag vurderte jeg sterkt å ringe for å se om noen har lyst til å påspandere meg denne planten. Vet ikke helt hva det sier om meg, haha! For å være helt ærlig gjorde det litt vondt i hjertet å innse at jeg faktisk ikke har råd til å kjøpe den akkurat nå. Men kanskje etter sommeren!

 

 

De hadde også denne adansonii-en med veldig spesiell variegasjon. Den stod sammen med mange andre vanlige adansonii-er, så det så ikke ut som om de hadde tatt inn på grunn av den spesielle variegasjonen. Og jeg lurer veeeeeeldig på om jeg burde kjøpe den? Er den sjelden? Hvis den er det og de selger den til normal pris er det jo et skikkelig scoop!

Anyway, jeg var på Stortorvet for å unne meg selv et par nye ear-buds, for nå er jeg lei av det store headsetet jeg har drasset rundt på i en måned. Det ble også “command hooks”, en genial måte å henge opp bilder på uten å måtte slå hull i veggen. Så får jeg hengt opp kaffe-bildene jeg kjøpte på fredag. Og siden jeg først var i byen kjøpte jeg en ny potte også. Den var pen og billig, og etter litt omrokkering har ALLE plantene mine potter som passer dem igjen <3 Det var på tide! Den nye potta er den monsteraen står i på bildene.

I dag var jeg på messe for årets student-bedrifter sammen med Marianne, Hanna og Aida. Etterpå gikk vi en liten tur gjennom Laagedals-museet, hvor vi lekte og flettet årets første blomsterkranser. Marianne inviterte oss hjem på lunsj, så jeg har hatt en skikkelig koselig dag i dag! Åh, skulle ønske alle dager var sånn. Men nå er det på med eksamens-lesing igjen, bare en uke til neste!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg