I did it!!!

Hei fra Tyrkia! Jeg klarte det, jeg er her! Alt gikk fint, jeg overlevde turen og storkoser meg i varmen! Og som dere nå sikkert skjønner har jeg internett også, hehe. Alt jeg trenger for å trives de neste elleve dagene altså!

Nervene har vært i høygir i flere timer nå, jeg har ikke sovet på tredve timer og begynner derfor å føle meg gaaaanske sliten. Jeg dro til flyplassen med toget som gikk 22.30 i går kveld siden det var den eneste muligheten jeg hadde for å nå flyet i tide. Og ettersom jeg var så redd for å forsove meg har jeg ikke sovet siden jeg våknet klokken 10 i går formiddag. Reisen har dog gått ganske smooth og smertefritt, jeg kunne ikke vært mer fornøyd! Jeg stresser alltid som en idiot når jeg skal reise, uansett om det er en liten togtur til Oslo eller et fly til andre siden av kloden. Så når alt går på skinner, da blir jeg lykkelig!

/ Fra ventingen på flyplassen. Jeg lover, INGEN hadde en mer harry-turist look en meg, haha /

 

Når flyet var landet ventet en taxi på meg som skulle ta meg med til leiligheten, og når jeg endelig kom dit var det ting som måtte sjekkes og ordnes. Jeg bor i en leilighet i et bofellesskap for turister, så da jeg kom var det selvfølgelig litt med å finne seg til rette, sjekke at vannet var skrudd på, skru på kjøleskapet, sjekke at strømmen er på, bestille ny dunk med drikkevann osv. Og sist men absolutt IKKE minst måtte jeg ut for å finne mat. Heldigvis er det et ordentlig kjøpesenter rett nedi gata med Carrefour, så jeg har tilgang på så og si alt jeg måtte trenge av mat. Og alt annet også, forsåvidt.

/ På kjøpesenteret hadde de til og med en Brilleland ala Tyrkia! /

 

Menneskene her er superhyggelige, taxisjåføren og vakten er verdens snilleste mennesker og har tatt så godt vare på meg siden jeg kom hit! Taxisjåføren hadde med en iskald flaske vann til meg når han plukket meg opp på flyplassen, vakten kommer inn med vanndunk til meg, løper for å veksle penger for meg og alt i hele verden. Fikk til og med blomsterbukett da jeg kom, så må si Tyrkia har imponert den første dagen!

 

Til tross for at jeg er gørre sliten rakk jeg å sole meg en liten time, samt bade. Solen er allerede på vei ned, og da blir det fort skyggefullt og kjølig, så jeg gikk inn igjen. Og det var kanskje like så greit, for nå kjenner jeg virkelig at jeg er dødssliten. Skal prøve å holde meg våken et par timer til slik at døgnet ikke blir helt snudd, men det blir noen sløve timer, muligens litt Netflix og en frossen pizza. Jeg har egentlig ingen planer for de neste dagene. I morgen skal jeg ut og kjøpe mer mat (har sååååå cravings på frukt og yoghurt), også tenker jeg å ta en tur ned til stranda i morgen og sjekke ut den.

 / Litt av leiligheta /

 

Ærlig talt er det 100 andre ting fra den siste dagen jeg vil fortelle dere om! Bare på ett døgn har jeg opplevd så mye, vært i kontakt med mange forskjellige mennesker og fått masse nye inntrykk. Og jeg vet ikke helt om det bare er en “bieffekt” av å reise (folk sier jo at fordelen med å reise er nye inntrykk) eller om det kommer av at jeg ikke har sovet på kjempelenge og har vært et lite nervevrak, haha! Anyway, her kommer en kort oppsummering av det jeg vil fortelle dere om fra de siste 24 timene

– Visste dere at de har en HEL PLANTEVEGG på Gardemoen?! Med EKTE planter! Herregud det var så mange planter, det var Scindapsus pictus, Neon pothos, Marble pothos, heart leaf Philodendron, Philodendron brasil, gullranke, Begoniaer, det var SÅ mange forskjellige planter! Og jeg lurer på nøyaktig hvor mye trøbbel jeg potensielt kan havne i om jeg prøver å lure med meg et par stiklinger hjem, hehe!

 

– Jeg er livredd for å sove på tog, flyplass osv. fordi jeg er pissredd for at noen skal stjele tingene mine. Også kommer jeg til flyplassen og ser at ALLE sover, folk ligger henslengt over alt, har med seg tepper og puter, men jeg tør bare ikke. Det suger og jeg er litt sjalu for at jeg ikke klarer slappe såpass av.

– Folk kler seg SÅ forskjellig når de er ute og reiser! Jeg tok på meg noe lett og komfortabelt, og det beste var da den rosa buksen som faktisk er norsk design men ser ut som om den er kjøpt fra en bod i syden. Også ser jeg mennesker som er så stivpyntet, i høye hæler, dress, blyantskjørt, blazer osv. på reise og jeg føler meg da som en dott. Men så ser jeg noen som ser litt mer shabby ut enn meg igjen og skjønner at hvis du vil se ordentlig mangfold, da er det bare å besøke en flyplass!

– Jeg satt ved siden av det koseligste eldre paret noen sinne på flyet til Tyrkia, kunne ikke vært mer fornøyd med hvem jeg satt sammen med! Det var så koselig og komfortabelt, vi snakket en del og ble kjent, også satt han og løste kryssord, hun leste Hjemmet og jeg fargela i fargeboken min og det var helt greit. Vi kunne prate, men vi MÅTTE ikke. Sånne mennesker er best, og jeg skulle ønske jeg kunne henge med dem hele ferien, selv om de er sånn 30 år eldre enn meg. Også roet det virkelig nervene mine å ha noen greie folk å snakke med. Også tenker jeg at det er litt rart, for det var veldig godt og koselig for meg og jeg satt pris på selskapet dems, men jeg aaaaner ikke hva de tenker om flyturen, haha! Jeg var sikkert bare en hyggelig random jente, lol.

 

– Taxisjåføren hadde et navneskilt med navnet mitt på når han ventet på flyplassen, men så kom det selvfølgelig ei som het Lisbeth i forkjøpet og trodde at taxien var til henne, så jeg kom ut også var ikke taxien min der. Det ble noen øyeblikk med katastrofetanker, men en kort telefon også ordnet det seg, og både jeg og Lisbeth kom oss trygt frem, haha! Taxisjåføren beklaget så mye, som jeg synes er ganske søtt for det var jo ikke hans feil. Han aner jo ikke hvordan jeg ser ut, så han kan jo ikke vite om det var meg eller hun andre han skulle plukke opp. Men det er jo fint at han beklager i stedet for å bli sur og irritert!

DET ble et langt innlegg gitt! Nå er jeg klar for å slappe 100% av, og håper jeg våkner opp uthvilt i morgen. Jeg ser frem til å oppleve Alanya når jeg ikke har 1% promille pga. for lite søvn, hehe!

2 kommentarer
    1. Høres ut som du har hatt en veldig fin reise så langt! Til tross for lite søvn så klart, hehe.. Håpe du kose dæ masse og får slappa av nu som eksamensperioden e over og alt <3 Ooogså håpe æ du tar masse bilda!

      1. Med tanke på kor lenge æ gikk uten søvn e æ virkelig overraska over kor fin reisen faktisk va, haha! Tusen takk, skal gå inn i ultimat turist-modus og ta bilda av ALT <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg