Jeg er ustoppelig!

Jeg har vinterferie nå og har bestemt meg for at denne ferien ikke skal være uproduktiv. Jeg havner raskt i fella hvor jeg bare blir liggende inne og spille, sløver bort dagen og kun beveger meg utenfor husets fire vegger når jeg trenger noe på matbutikken. Men ikke denne gangen!

Dagen startet med frokost (det beste med å ha ferie er at jeg får spist frokost, det rekker jeg aldri i hverdagene), og deretter et aldri så lite hjemmespa. Det ble hårkur, epilering av legger, ansiktsmaske og kroppskrubb. Jeg liker egentlig ikke hjemmmespa, jeg synes det er så kjedelig haha! Men det er skikkelig digg når man er ferdig og føler seg ren og smooth på både kropp og hår.

Deretter bar turen til Floriss Steglet.

 

Jeg søkte litt rundt for å se om det var noen flere blomsterbutikker i Kongsberg-området og fant de på facebook. Det var et stykke å gå, men det var verdt det! Sååååå nydelig butikk med masse fine planter og tilbehør! Jeg forelsket meg litt i den rød-oransje planten dere ser på bildet over. Aner ikke hva det er, men jeg vil ha en.

 

Det var ikke bare tilfeldig at jeg dro dit, jeg er jo low-key på utkikk etter en calathea warscewiczii. De hadde ingen inne, som ikke er overraskende. Jeg har søkt litt på nett og det later til at det er en plante mange ønsker seg. Men de skulle se om de klarte å få tak i den, og kontakte meg dersom det lar seg gjøre. Men jeg dro selvfølgelig ikke tomhendt derfra, hehe!

 

De hadde en Epipremnum Auerum N’joy, altså en variegert gullranke til 89kr. Dette var ikke akkurat en jeg ønsket meg veldig eller var på utkikk etter, men dette er også plante som ikke er bare-bare å få tak i i Norge, eller i hvertfall ikke i Kongsberg. Så når jeg først fant en “ut av det blå” og den var så rimelig slo jeg til. Hvis ikke hadde jeg garantert angret senere, haha!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg