Jeg klarte en måned uten godteri!

Eller snaaaart da! I dag er siste dag i februar, og hvis jeg klarer å holde meg unna godteri og snacks ut dagen har jeg klart en måned uten godteri. Det har gått overraskende bra, det har vært to episoder som var litt kjip og utfordrende. Den ene var da jeg og Jonas var på kino, og da var det litt kjipt å ikke kjøpe popcorn. Men kino er jo kos nok i seg selv, og når filmen startet følte jeg ikke at jeg savnet popcorn. Den andre gangen var jeg på besøk og det stod en bolle med potetgull ute det bare var å forsyne seg av. Men da jeg fant ut at det var creme fraiche smak gikk det mye bedre hehe.

Jeg har en liten premie til meg selv, favorittsjokoladen min. Den er dyr og selges ikke i vanlige matbutikker, men kafeteriaen på skolen har begynt å selge den. Så jeg kjøpte en, og den har chillet på kjøkkenbenken og ventet på meg i snart to uker. Så kan mildt sagt si jeg gleder meg til å smake på den!

 

I morgen starter en måned uten pepsi max. Jeg hadde jo egentlig tenkt til å gå rett på snus-slutt, men i dag oppdaget jeg noe…. kjipt og ekkelt. Jeg har basically ikke emalje igjen oppå fortennene nede. Og jeg er nå livredd for at tennene skal råtne opp, smuldre og renne ut av munnen min, akkurat som i marerittet mitt. Så ja, nå blir det pepsi max slutt, og kanskje en tur til tannlegen neste måned. Ugh, det er så lite gøy å bli eldre. Jeg har aldri hatt hull, regulering, aldri slitt med flass, aldri slitt med kviser men så snart jeg bikket 20 år har alle disse tingene jeg har tatt for gitt bare kommet og bitt meg i ræva, for å si det på morsmålet mitt.

Så, pepsi max…. Jeg gjør det slutt! Jeg har kjøpt en siste pepsi max for i dag, men fra i morgen er det over og ut. Håper jeg klarer å slutte med brus på livstid etter dette, så jeg kan berge det som er igjen av emalje på tennene mine.

 

Ellers var jeg på Clas Ohlson og leverte tilbake drillen jeg lånte. Han jeg snakket med i går spurte om jeg fikk til med hylla, så da jeg fortalte han at plata sprakk sa han at jeg bare skulle komme med den og skruene slik at han får sett på det, samt at jeg får en ny plate. Må skryte litt av kundeservicen, både at de låner ut gratis drill og at han skal kikke på hylla og gi meg ny plate. Håper det ordner seg, trenger mer plass i vinduskarmen til alle plantene.

 

4 kommentarer
    1. Herregud, du skal ha creds for at du både har klart en måned uten godteri OG nu skal prøve å slutte med brus!! 👏👏 Personlig har æ NULL viljestyrke til å klare nåkka sånt, hahaha.

      1. Wiii, tusen takk <3 Du klarte nu å slutte med røyk, som æ e så misunnelig på! Tenk hvis æ kunne slutta med snus, DA hadde æ hatt råd til mange nye planta :O

    2. Tøft av deg! Jeg prøver og bare holde meg til Lørdager med godteri, men jeg kjefter ofte på meg selv mitt i uka av at jeg ikke klarte og la meg friste av en sjokoladebit, haha. og du har klart en hel måned?! jeg må rive meg selv i håret mange ganger 😛

      1. Tusen takk 😀 Haha, jeg er på mitt svakeste når jeg er sulten, da blir det fort en pose potetgull eller sjokolade på butikken! Er jo greit å ha som regel å prøve å holde godteriet til helga, men det er fort å la seg friste midt i uka :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg