Jeg klarte en måned uten pepsi max!

Og forsåvidt all annen brus også. Jeg har tidligere vært en liten pepsi max addict. Avhengigheten har ikke vært like ute av kontroll som jeg har lest at den har vært hos andre (så ei som drakk 3 liter om dagen, yikes), men om jeg skal gi et anslag gjetter jeg på 3-4 flasker i uka. Jeg prøvde å holde det til bare helgene, men det var seriøst hardt å ikke ta med seg ei flaske hjem når jeg først var på butikken. Pepsi max var alltid svaret, om jeg ville feire eller trøste meg med noe godt.

 

Litt av grunnen til at pepsi max var et åpenbart valg var fordi det er sukkerfritt. Som selvfølgelig gjør den litt sunnere, men brus er fremdeles ikke bra for tennene. Så for å unngå at jeg gikk fra pepsi max til f.eks Fanta bestemte jeg meg for å kutte ut all brus i en måned. I hovedsak har jeg drukket vann i stedet, men har også drukket saft og litt iste. Jeg tror ikke det er like sunt å alltid drikke saft eller iste heller, men jeg tror aldri jeg vil få samme forhold til noen av dem som jeg hadde til pepsi max.

 

Etter no-snack utfordringen i februar “begynte” jeg igjen å spise godteri. Det var aldri intensjonen å slutte med snacks og godteri for godt, kun se om jeg klarte en måned uten. Men jeg har likevel ikke tenkt til å begynne drikke brus igjen, i hvertfall ikke på samme måte som før. Litt brus som blandevann på en fest burde gå greit, men ikke flere flasker i løpet av en uke. Og den letteste måten for meg å unngå det på blir å aldri drikke brus til “vanlig” igjen. Jeg får heller kose meg med vann, saft, iste, melk, milkshake eller noe annet godt.

 

En veldig positiv effekt av dette også er at jeg sparer litt penger. Det er ikke snakk om høye summer, men det blir i hvertfall en utgift mindre. Siden jeg skal til Tyrkia i juni skal jeg prøve å superspare litt, så i april blir det no-shopping utfordring. Som faktisk kan bli vanskelig. Jeg er veeeeeeldig flink til å rettferdiggjøre kjøp for meg selv, men gentlig har jeg alt jeg trenger. Så i april skal jeg prøve å ikke shoppe noe som helst. Ingen nye planter, ingen nye klær, ingen ny sminke, nothing! Selvfølgelig, om jeg går tom for hudrens vil jeg kjøpe en ny hudrens, og jeg har planer om å potte om noen planter som krever nye potter og blomsterjord. Ikke vits i å få acne og la plantene dø for å spare et par raske, det tror jeg heller vil virke litt mot sin hensikt hehe.

Krysser fingrene for at no-shopping april går like smooth som de to forrige utfordringene mine!

4 kommentarer
    1. Wow, at du klarte!!! Trur æ kaaanskje kunne klart det med ekstrem sterk viljestyrke, bare kanskje. Det verste for min del hadde uten tvil blitt å la være å drikke brus til middaga som taco og pizza og sånn. Men shit, du skal virkelig ha creds for det altså! Lykke til med den nye challengen, håpe den også går bra sånn som de to andre 😍💪

      1. Tusen takk<3 Ja, va veldig rart å drikke saft til middaga som taco, pizza og kebab, haha! Og ikke minst ostepop, det e rart å ikke drikke brus til ostepop. Men æ overleve, og savne (nesten) ikke å drikke brus i det hele tatt. Men skjønne fremdeles VELDIG godt at andre ikke vil gi det opp for godt, haha :')

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg