Klarte jeg null shopping?

1 mai, og null shopping-utfordringen er over! Jeg vil selv si meg fornøyd med utfordringen for april. Det har ikke blitt noen nye plagg, ingen ny sminke, ingen nye planter, steiner eller interiør. Det ble to innkjøp da, hvor det første var blomsterjord og ny potte slik at jeg fikk ompottet monstera deliciosaen min. Det andre innkjøpet var i går, da jeg gikk tom for hudkrem helt på slutten av måneden. Og siden jeg først var på apoteket kjøpte jeg litt andre greier også.

 

Tuller ikke når jeg sier jeg tror jeg bruker mest penger på apoteket (av alle butikker unntatt matbutikk) i løpet av et år. Det kommer ikke så godt frem på bloggen, men jeg er veldig opptatt av å ta vare på huden min.

Så jeg vet ikke helt om jeg vil si at jeg sprakk den siste dagen? Dette er ikke akkurat slike ting jeg helst bruker penger på, men jeg trengte dem (eller blir å trenge dem før eller siden) og orket ikke vente til 1 mai og gå en tur til, kun for å “klare” no-shopping utfordringen. Ærlig talt bryr jeg meg egentlig ikke, det ble ingen nye planter, klær, sko eller annet tull, så jeg er fornøyd med innsatsen!

 

I mai skal jeg forsøke å kutte ut skjermtid i senga. Mobil i senga må være en av mine aller største tidstyver, og det er så hjerneskadet! Hvis jeg vil se litt på youtube før jeg legger meg til å sove, kan jeg ikke bare gjøre det FØR jeg går til sengs? Hvis jeg vil være litt på internett om morgenen, kan jeg ikke stå opp og gå ut av senga før jeg gjør det? Det går så på automatikk, jeg ligger i senga og skal enten sove eller stå opp, men “skal bare” sjekke noen greier og vipps, så har jeg kastet bort en time på internett. Jeg har virkelig prøvd å redusere tiden, og jeg har blitt flinkere, men jeg ønsker å stoppe helt.

Jeg er gira og hååååper jeg kan klare å kutte ut skjermtid i senga for godt! Men jeg tror virkelig dette kan bli en vanskelig utfordring, og jeg ser for meg at jeg lett kan ha noen “slip ups” i løpet av måneden. Rett og slett fordi det er ren automatikk for meg. Jeg er spent! Tror livet mitt kan bli mye mer produktivt og effektivt om jeg klarer å holde skjermtiden i senga til et minimum.

/ noen tilfeldige bilder for at innlegget ikke bare skulle være tekst. Jeg koste på en katt på vei til butikken i dag, og det er seriøst noe av det fineste som har skjedd på lenge, haha! Den var så søt og kosen! Savner å ha katt /

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg