Litt av ei uke

Ting som beskriver mars måned så langt: skole, kaffe og søvn. Forrige uke var helt sinnsyk, det tidligste jeg dro hjem fra skolen var klokken 17. Tirsdag var det mest jobb, da var det 12 timer på skolen, en 40-minutters lang nettforelesning da jeg kom hjem også var det bare å legge seg. Men det gir en god følelse, jeg står på, klarer å henge med, har kontroll og lærer masse! Men det hadde vært fint med litt mer tid til trening, husarbeid og sånt, hehe!

/ selfies på skoletoalettet er det beste dere får haha /

I morgen begynner vi med “ekte” pasienter, altså pasienter som ikke er en medstudent, lærer eller liknende. Jeg gleder meg masse og er kjempespent, men også litt nervøs. Nå skal vi få prøve oss som ordentlige optikere!

På lørdag dro jeg ut. Jeg hadde egentlig ikke lyst til å prioritere fest i det hele tatt, men bestemte meg for at denne lørdagen SKULLE jeg ut. Og herregud så glad jeg er for at jeg dro! Det var koselig stemning, gøy å snakke med folk, bli bedre kjent med klassekameratene mine og “slå ut håret”. Men det beste…. Det beste var at ei av de som hadde festen også er plantefrelst, og hun har en Philodendron Hederaceum “Brasil” som jeg har ønsket meg lenge. Også var hun så snill at hun klippet av to stiklinger til meg! Så nå har jeg en Philodendron Brasil også 😀

 

Jeg er helt i ekstase, tenk at det finnes så snille folk! Og ja, du vet du begynner å dra på åra når det beste som skjer på en fest er at du får en plante, haha! Det var også gøy å se på plantene hennes, hun hadde også en “heart leaf” philodendron (samme som Brasil uten variegasjon) og Calathea Orbifolia som var sykt fine! Flere slike fester takk, haha. Tenk om vi planteelskere kunne hatt en bytte-fest, så kan man ta med litt stiklinger og sånt og gi videre til andre? På festen lovet jeg bort noen av melon og chili-plantene mine, som er bra for jeg har ikke plass til alle og det er så kjipt å kaste dem. Se så store de er blitt! Begynner å bli på tide med ompotting.

Nå skal jeg skrive ferdig en skoleoppgave og forberede meg litt til synsundersøkelse i morgen. Håper dere har en fin uke, så blogges vi når jeg har tid!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg