Melonfrøet spirer!

Nå er jeg helt i ekstase, for det ene melonfrøet har begynt å spire! Det ser ikke ut til at noe har skjedd med de andre frøene ennå, så jeg begynte å bli litt utålmodig. Det har riktig nok bare gått en uke, så jeg begynner å kjenne på at å gro planter er et tålmodighetsspill hvor man må ha litt is i magen. Men da var det godt å se at i hvertfall et av frøene jeg sådde ble en suksess (foreløpig i hvertfall, hehe).

Jeg snakket med mamma i dag, hun måtte ringe meg for å høre hvordan det går med plantene, haha! Jeg tror mamma er den eneste jeg kjenner som også er skikkelig planteinteressert. Da jeg var yngre hadde jeg så og si ingen interesse for planter og dyrking, men nå som jeg selv er blitt bitt av basillen er det utrolig gøy og koselig å snakke med noen som er minst like interessert som meg. Mamma kom med det mest geniale forslaget for å speede opp såing-prosessen, nemlig å la frøene stå på badgulvet hvor varmekablene varmer godt. Så nå har jeg flyttet alle inn dit, og håper det vil gjøre at de spirer iløpet av neste uke.

 

Ellers må jeg si at jeg har forandret mening og er SÅ glad for at jeg kjøpte zebrinaen! Dagen etter jeg fikk den i hus la jeg merke til at planten “svetter” om kvelden, og jeg synes sånt er så kult! Blir helt fascinert, og føler slike småting gir planten en egen personlighet. Jeg prøvde å smake på vannet, og synes det smakte vanlig vann. Jonas synes det smakte søtt. To nye blad er også på vei, og det synes jeg er supergøy å følge med på!

2 kommentarer
    1. Ahh, æ elske også planta!! Har lyst til å begynne å dyrke når æ i framtida får litt større plass å rutte med, det virke så spennanes 🤩 Blir gøy å følge med på kordan det blir videre med prosjektan dine!

      1. Jaaa, e så spennanes og arti å dyrke og stelle med planta! Også blir det jo så koselig med planta i heimen! Haha, æ trur æ har tatt mæ litt vann over hodet allerede, har lyst på hundre planta til, men kor skal æ gjøre av alle sammen? :’) Skal prøve å være flink og oppdatere kor det går med dem 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg