Mer Alanya

I går kveld kom endelig Vilde hit, og DAMN om vi har opplevd mye siden hun kom i går! Det var bra, for frem til nå har jeg egentlig bare oppholdt meg i området vi bor i, og gått den samme ruta hver dag til butikken og tilbake. Så etter et par dager begynte jeg ærlig talt å gå tom for ting å blogge om, hehe! Men nå har jeg masse å fortelle og masse bilder!

Vilde kom sånn høvelig seint, så da var det bare å fikse seg kjapt og komme seg ut for å spise. Vi gikk for matchende antrekk og tok turen til Panorama restaurant, som ligger ved Alanya Castle. Der var det fantastisk utsikt over byen, og vi fikk oss en nydelig biffmiddag og noe godt i glassene.

 

Etter middagen tok vi oss en tur ned til havna for å sjekke ut utelivet, og jeg føler egentlig at vi helst burde latt være, hehe. Jeg er jo superhøflig mot alle jeg møter, og ender opp med å bli dratt inn i en random bar av en random fyr fordi et smil tydeligvis betyr “ja, jeg vil”! Min nye taktikk fremover må derfor være å se potte sur ut til en hver tid og unngå all øyekontakt, eventuelt begynne å gå med skylapper og øreplugger, haha! På den positive siden fikk vi nå litt gratis drinker og shots, de hadde åpenbart veeeeldig lyst til at vi skulle bli værende der.

 

Men vi ble ikke sittende så alt for lenge. Vi møtte noen hyggelige lokale fra restauranten som vi bestemte oss for å slå følge med resten av kvelden, så vi dro opp på fjellet hvor det var den fineste utsikten over hele byen! Det er tydeligvis litt av en turistattraksjon på dagtid, der var det både karuseller, amfi-teater, candyfloss maskiner, restauranter og mye annet rart.

Vi kom oss trygt hjem, men det ble en noe sen kveld. Likevel var vi oppe i grei tid i morgest, og hadde en finere frokost ute på verandaen med “veranda katten” vår, det er tydeligvis en ting her i Tyrkia. Det kom en skikkelig regnskur senere på formiddagen, og jeg kunne høre tordenbrak i det fjerne. Ellers har det blitt litt soling ved bassenget og trasking i nærområdet. Siden det ble en liten utflukt i går tenker vi å ta en rolig kveld i dag. Planen er å spise på en restaurant i nærheten, og chille han helt på kvelden med øl og snacks, det blir digg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg