Ompotting og ny instagram

I dag har vært en så sykt fin dag! Klokka er snart 18, men jeg har rukket å gjøre utrolig mye på bare den tiden. Det er de beste dagene!

Anyway, dagen startet med frokost etterfulgt av ompotting av monstera deliciosaen min. Det var virkelig på tide, jeg kjøpte jord og ny potte for en uke siden men har ikke tatt tak i det før nå. Stakkars monsteraen, røttene stakk ut på undersiden av potta og det var helt tett med røtter i jorda.

 

Jeg har sett mange videoer og lest mye når det kommer til monstera. Men forskjellige folk har forskjellige erfaringer, så jeg har ikke gjort noe superfancy. Jeg kjøpte en potte som var en god del større enn den forrige, og helt vanlig blomsterjord. Mange lager sine egne jordblandinger, men jeg tenkte å bare prøve ut noe helt basic først. Hvis den ikke begynner å skyte ut nye blad før sommeren tror jeg at jeg skal prøve på noe annet. Har nemlig veldig lyst til at den skal vokse!

 

Jeg måtte også omrokkere litt på pottene. Jeg er midt i no-shopping utfordringen, og er uansett ganske tom for penger akkurat nå, så har ikke råd til å kjøpe flere store potter. Så da byttet jeg potte på monsteraen og calatheaen. Jeg liker ikke så godt hvordan det ser ut, men enn så lenge får det bare duge.

Etter ompotting ble det en treningsøkt.

 

Bilder av selfie/drikkepause og utstyret jeg bruker. Jeg ønsker meg VIRKELIG ordentlige resistance bands. Dette blå kjøpte jeg til et helt annet formål i 2014, og det duger men er ikke akkurat det beste for de øvelsene jeg bruker det til. Så tenker at dersom jeg fortsetter å trene annen hver dag og klarer det ut april så skal jeg premiere meg selv med nye resistance bands når no-shopping utfordringen er over. Det synes jeg høres fair ut.

Videre har jeg tatt i et tak på husarbeidet, og gjort noe jeg har vurdert veldig lenge. Nemlig lage ny instagram-konto! Den gamle kontoen “liandcats” er jo dedikert til pole, og det ville føles veldig rart å poste noe der som ikke er relatert til pole. Så nå har jeg laget en ny, hvor jeg tenker å poste hva jeg enn vil. Det blir sikkert maaaasse plantebilder, kanskje litt klær og detalj-bilder, selfies, og bilder av natur. Føler det er litt lavere terskel for å poste noe på instagram enn blogg, det er bare noen raske klikk på telefonen så er det gjort.

Så da er det bare å følge lishodays på instagram om dere vil ha selfies, planter, vær og vind! Og ja, det ble lishodays for jeg er ikke kreativ når det kommer til navn i det hele tatt, hehe.

Resten av dagen tenker jeg å dedikere til skole. Har to store innleveringer til neste søndag, og begynte å lese til eksamen i går, og HOLY SHIT så mye pensum vi har å lese! Er bare å sette i gang nå, for jeg skulle nok helst begynt med lesinga for minst en måned siden!

4 kommentarer
    1. Håpe det går bra med monsteraen din! Æ brukte også vanlig blomsterjord da æ ompotta min peperomia raindrop, men den ser ikke ut til å trives så veeeldig godt. Skal gi den gjødsel nu til våren, så får æ se ka som skjer 🤓 Blir forresten gøy å følge dæ på den nye instagramen, gratulere med den!

      1. Ja, det ser heldigvis ut til at den stortrives i den nye potta 😀 har ikke sendt ut blar enda, men gjødsle den ved neste vanning så håpe æ at det speede opp prosessen litt! Kjipt at peperomiaen din ikke trives så godt, krysse fingran for at den kvikne til med litt gjødsel. Hvis ikke får du gjøre litt research på youtube eller i foruma og se om du finn ut ka som skal til for at den skal bli fornøyd.
        Og tusen takk, følte det va på tide med ny instagram! Har savna å være aktiv der inne, så va godt å få laga en ny konto 😀

    2. Hei. Helt rett å plante den i større potte 🙂
      Om du ikke har gjørdsel ( og ikke rå til å kjøpe)
      Men spiser du bananer, så kutt opp skallet, ha i et glass med lokk ( eller annet med lokk)
      Ha vann så det dekker. Lå stå ca 1 uke, rist litt avogtil. Sil av, og du har mega god gjørdsel til plantene dine 🙂
      Lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg