Ønskeliste planter – Del 3

Er dere klar for del tre av planteønskelisten? Det er i hvertfall jeg! Jeg følger planteentusiaster på instagram, på youtube og er med i en god del grupper på facebook, så at feeden min er stappfull av fine planter uansett hvilken sosiale media jeg er på. Og da oppdager jeg fra tid til annen nye planter jeg virkelig skulle ønske jeg hadde i samlingen min! Her er noen nye jeg skulle ønske jeg hadde penger til å kjøpe her og nå.

 

Rhapidophora Tetrasperma – En helt nyyydelig plante jeg ikke klarer slutte tenke på! Den likner litt på en mini-versjon av monstera deliciosa, og kan trenes til å klatre eller du kan ha den som en hengeplante. Jeg falt hardt for den rene og minimalistiske stilen til planten, ikke noe fancy tullball her! Og av en eller annen grunn synes jeg den er sååå søt, haha!

 

Epipremnum Aureum “Marble Queen Pothos” – At jeg har fått sansen for variegerte planter er ikke til å skyve under en stol! Pothos, eller gullranke som vi kaller dem på norsk, er raskt blitt en av favoritt-plantene mine, da de to jeg har vokser som ugress. Nyeste tilskudd til ønskelisten er typen Marble Queen. Såååå vakker!

 

Calathea Zebrina – Minner litt om Warscewiczii, men fremdeles ulik nok til at jeg virkelig vil ha denne også. De lime-grønne stripene gir planten et skikkelig fresht preg, og jeg er svak for buskete planter som denne virkelig er! Det ser også ut som om den har litt av den samme fløyelsteksturen som warscewiczii, men om den føles lik ut tør jeg ikke si.

 

Areca palme – Gjerne en STOR en, slik at det virkelig føles ut som om jeg bor et tropisk sted, haha! Frem til nå har jeg tenkt “men HVOR har jeg plass til en slik en”, men nå har jeg kommet på at jeg har jo en god del plass på soverommet, hehe! Tenk å ha en sånn en over senga! Såååå deilig stemning!

 

Banan palme – Igjen en plante jeg ikke heeeelt vet hvor jeg skulle fått plass til. Må bare sette den midt på gulvet da, hehe! Banantre minner meg virkelig om syden, de få gangene jeg har vært i syden har det alltid vært en bananpalme i hotellhagen med bananer på. Og tenk nå hvis den hadde fått frukt?! Tviiiiler på at det skjer i kalde Norge, men det er jo en mulighet! Hadde vært sykt kult i hvertfall!

 

Det blir nok ennå en stund til jeg kjøper meg noen nye planter. Tror jeg… Jeg prøvde å bestille planter på en nettside for bare et par dager siden, også gikk ikke transaksjonen gjennom fordi *trommevirvel* jeg ikke hadde penger på kortet 🙁 Så mye fikk jeg igjen for no-shopping utfordringen altså, haha! Jeg var på nippet til å dra mastercardet, men min indre voice-of-reason overbeviste meg i siste sekund om at det kanskje ikke var det lureste. Får spare pengene, så tenker jeg å kanskje heller unne meg noen nye planter når jeg kommer hjem fra sommerferien.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg