Ønskeliste Planter – del 4

Med 30 planter i hus begynner det å hope seg opp her inne. I tillegg venter jeg på to planter til i posten, og må si at jeg faktisk er utrolig fornøyd med samlingen min nå! Jeg lurte på om jeg var på en slik vei hvor jeg bare ville ha, ha og ha, uten å aldri føle meg fornøyd, men når jeg får de som er på vei i posten i hus tror jeg faktisk at jeg er tilfreds. For nå i allefall, haha!

Grunnen er at jeg føler jeg har fått tak i de fleste “lett tilgjengelige” planter jeg kan ønske meg. I sommer fikk jeg blant annet slørasparges og Pilea, som jeg ikke hadde orket bruke penger på før fordi de rett og slett var for vanlige. Da ville jeg heller bruke pengene på noen mer sjeldne planter. Men nå føler jeg at jeg har alle de vanligste plantene jeg kunne tenke meg. De fleste som er igjen på ønskelisten er slike planter jeg ville følt meg riktig heldig om jeg plutselig hadde kommet over i en blomsterbutikk, og jeg tror jeg måtte lagt ut med en god sum penger for å få dem bestilt hit også. Så her er en ønskeliste over plantene jeg ønsker meg, men som jeg virkelig ikke forventer å finne any time soon.

Licuala cordata. Se så nydelig og flott palme, den ser virkelig helt amazing ut! Bladene ser ut som gigantiske vifter og foldene minner meg om origami. Dette hadde virkelig vært noe å ha i samlingen.

 

Christia obcordata. Enda en unik og vakker plante. Her ligner bladene på sommerfulger, eller kanskje manta rays? Det spiller ingen rolle for jeg synes både sommerfugler og manta rays er flotte dyr, så det hadde ikke gjort meg noe som helst å ha en plante som minner meg om den ene eller den andre haha!

 

Macodes petola. Dette er faktisk en orkide. Jeg er ikke særlig til orkide-dame, men bladverket på denne er så flott at det ikke gjør noe som helst om den står lenge uten å blomstre! Så vakkert, ser helt elektrisk ut! Hvis Pikachu var en plante hadde dette vært Pikachu ass.

 

Anthurium clarinervium. Denne er virkelig i vinden akkurat nå, så jeg har et lite håp om at jeg skal komme over denne snart! Denne må være selve definisjonen på hjerteformede blader, og den dype grønnfargen og de karakteristiske venene gjør den ikke akkurat mindre vakker.

 

Farfugium japonicum aureomaculata. Denne planten er bare helt utrolig. Så utrolig at det er vanskelig å tro at den IKKE er photoshoppet, men den er faktisk helt ekte og finnes på ordentlig! Åh, tenk å ha en slik en, jeg hadde ikke trengt netflix eller HBO, jeg kunne bare stirret på denne dagen lang! Jeg har sagt til Jonas at hvis han vil så kan han droppe en ring og heller bare fri til meg med denne planten, hehe 🙂

 

Maranta Leuconeura “lemon lime”. En plante som egentlig ikke er direkte sjelden på noe som helst vis, men jeg har ikke sett eller hørt om noen i Norge som selger den. Jeg synes ikke den med rosa striper er helt meg, men denne er viiiiirkelig meg!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg