Ønskeliste Planter – Del 5

Nå er det en god stund siden jeg postet en planteønskeliste, så tenkte jeg kunne slenge sammen en rask en. For de som lurer har jeg et laaaaaangt notat på mobilen med en liste over alle planter jeg ønsker meg. Lover dere, det mest tilfredsstillende i hele verden er å gå inn på den lista for å krysse av en plante jeg har fått, hehe! Men det blir et så forferdelig langt innlegg å poste hele lista, så jeg deler det opp i innlegg med 5-6 planter, så kan jeg også skrive litt om hvorfor nettopp disse plantene har havnet på ønskelista.

 

Mimosa Pudica. En plante jeg har hatt lenge på ønskelisten, men ikke postet i noen tidligere ønskeliste-innlegg. Det er en liten plante som faktisk er ansett som ugress i flere deler av verden. Den ser kanskje ikke så spesiell ut, men den reagerer på berøring og vil folde bladene innover der du har tatt på planten! Sånt synes jeg er så kult og gøy, har så lyst på en slik en!

 

Maranta “Lemon Lime”. Også en plante som har vært på ønskelisten siden jeg ble interessert i planter. Nå begynner Maranta å ta litt av i Norge, jeg har sett flere i butikkene men det er alltid de med rosa/rød striper og aldri grønn. Jeg SKAL ha den grønne og kommer ikke til å settle for noe annet, haha! Jeg synes planten ser så utrolig fresh ut, og har et fantastisk fargespill med alle de forskjellige grønntonene. Nydelig, rett og slett.

 

Begonia pavonina. Jeg er IKKE en stor begonia-fan og har lenge synes at det har vært nok med min maculata. Men denne er så kul! Den har “iriserende” blader (ja, det var det ordet google translate ga meg for iridescent) slik at bladverket med rett lys sett fra en rett vinkel ser elektrisk blå ut! Helt magisk spør du meg! Jeg er ikke så glad i veldig fargesterke planter, så at den er iriserende synes jeg er perfekt.

 

Diffenbachia “Green Magic”. Første Diffenbachia jeg faktisk synes er så fin at jeg vil ha den (jeg vet, jeg er kresen på planter). Den har en fantastisk dyp grønnfarge som forsterkes enda mer av de hvite forgreiningene i bladverket. OG den er buskete! Perfekt i for meg med andre ord!

 

Philodendron pastazanum. Vanligvis har jeg en tendens for philodendroner med fløyelsstruktur og dypgrønn farge, men denne ser rett og slett ut som silke! Så vakker, og bladene kan bli kjempedigre! Tenk å ha en madrass og en dyne laget av dette stoffet, det ser så mykt ut. Melk og honning liksom. Definitivt høyt oppe på min ønskeliste ja!

 

Er noen av disse på din ønskeliste? 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg