Ønskeliste – Planter

Planter har definitivt blitt min nye hobby, og jeg er helt obsessed! Jeg tenker på plantene mine hele tiden, og tenker stadig på hvilke nye planter jeg vil ha. Jeg bryr meg ikke en dritt om hvilke planter som er lettstelte eller nybegynner-vennlige. Jeg kjøper de jeg synes er kule, også får jeg lære underveis hva de forskjellige plantene trives best med. Så her er min plante-ønskeliste akkurat nå!

Calathea Warscewiczii – Absolutt øverst på ønskelisten! Eeeeelsker fløyelsteksturen på bladene, den mørkegrønne fargen og at den er skikkelig buskete med mange blader! Det er planten til venstre på bildet under.

 

Pilea Peperomioides – Dette må være en av de kuleste og mest unike plantene jeg har sett! Jeg synes den ser så utenomjordisk ut, og ser for meg at dette er en plante du kunne ha sett i bakgrunnen i et romskip i Star Trek eller noe liknende.

 

Alocasia Amazonica / Polly / African Mask – Kjært barn har mange navn! Helt ærlig synes jeg denne planten er litt stygg. Men jeg synes bladene likner på dragevinger så da blir den stygg-kul, om dere skjønner hva jeg mener. Ser i hvertfall ut som om planten er dratt rett ut fra en fantasy-fiction!

Calathea Orbifolia – Denne er jeg egentlig litt usikker på om jeg vil ha. Når jeg tenker meg om synes jeg den er litt anonym, men jeg sikler over bladverket hver gang jeg ser den. Den er så full og frodig!

Philodendron Gloriosum – Denne nevnte jeg på interiør-wishlist innlegget mitt. Den er sååååå nydelig, mørkegrønne fløyelsblad som blir gigantiske! Men den skal være en “kryper” og ikke en “klatrer”, som gjør at jeg ikke er så sikker på om jeg vil ha den, til tross for hvor fin den er. Er litt kjipt med en plante som bretter seg ut over hele stuegulvet. Jeg har nå masse tid å tenke på i allefall, for den er sjelden og sikkert ganske dyr.

 

Sitrontre – Nå prøver jeg for harde livet å gro meg mitt eget sitrontre, men om jeg ikke klarer det selv blir jeg å cave og kjøpe et på Plantasjen. Sitrontre har jeg faktisk hatt lyst på i flere år, synes det er så pent og jeg elsker den friske gulfargen til sitronfrukten!

Akkurat nå har jeg 10 planter (ekskludert melonspirene) og tenker at det får holde foreløpig. Det begynner allerede å bli lite plass og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få dem alle til å overleve sommeren, så jeg skal prøve å ikke kjøpe flere nå. Meeeeen jeg skal ikke love noe, hehe!

5 kommentarer
    1. Så mange fine planta, har såå mange på ønskelista æ også!! Fikk veldig lyst til å ta en tur ned til Plantasjen etter å ha lest detta innlegget, hehe..

    2. Har du fått skaffet en pilea enda? (fant bloggen i dag, så er litt sent ute) om du ikke har kan jeg sikkert få sendt en stikling av min, om du vil 🙂

      1. Ååååh, tusen takk for tilbudet, så snill du er! <33 men ja, jeg fikk meg en pilea i sommer, så nå tror jeg at jeg har så det holder 😀 Har hørt at de sender ut babyer i hytt og pine, haha!

        1. Er nok en av dem man får flest planter for pengene, ja 😅
          Og btw, rop ut om du vet H or man får tak i calathea warscewiczii 😍 høyt oppe på min ønskeliste 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg