Planer for høsten

Vi er i september allerede og høsten er bare et lite steinkast unna. I nordnorge har kanskje høsten kommet allerede? Men her i Kongsberg holder temperaturen seg fremdeles oppe i det jeg vil kalle sommervarme, og jeg har ikke sett tegn til noe gult bladverk ennå. Likevel gleder jeg meg enormt til høsten, og har selvfølgelig lagt noen planer for hvordan jeg skal få nytt høsten til det fulle!

 

Bake. Jeg har skikkelig lyst på eplekake, det er blitt en høstting for meg, så det skal jeg lage i høst! Jeg har også lyst til å prøve ut noen retter som f.eks fylte horn og liknende. Det virker som perfekt skolemat som er enkelt både å raske med seg om morgenen og fryse ned til senere.

 

Trene. Det er tre uker siden jeg kom hjem, men de siste tre ukene har vært så hektiske at jeg ikke har ofret trening noen annen tanke enn “når jeg har bedre tid”. Men nå må jeg nesten bare bite i det sure eplet og innse at jeg ikke får bedre tid, om jeg vil trene må jeg nesten bare sette av tid til det. Dessuten føler jeg dette er siste mulighet til å trene ordentlig på en god stund. Jeg vet jeg ikke blir å trene i julen, etterpå drar jeg til Madagaskar og jeg tviler på at jeg blir å trene så alt for mye der, så kommer jeg hjem på våren og da er det eksamen.

 

Ta antrekksbilder. Jeg er veldig glad for at jeg har kommet inn i dette med antrekksbilder igjen, det er så gøy! Gøy å vise frem et antrekk jeg er fornøyd med, gøy å se tilbake på, gøy å ha bilder å poste på bloggen! Jeg har også kjøpt meg noen nye høstplagg jeg ikke har fått brukt ennå, så gleder meg til temperaturen blir kjøligere slik at jeg får tatt dem i bruk.

 

Drikke varme drikke. Altså, dette gjør jeg så og si året rundt uansett, men den siste tiden har det vært så sykt varmt i leiligheten vår at jeg ikke har hatt sjangs til å kunne nyte en kopp med noe varmt at all! I skrivende stund er det 25 grader i leiligheta, frister ikke akkurat med en kopp varm te da. Men med tiden vil temperaturen falle, og DA skal det drikkes både te, kakao og kaffe! Til tross for at jeg drikker varmt året rundt er det noe ekstra koselig med en stor kopp med noe varmt om høsten!

 

Studiestuff. Jeg er på mitt siste år av bacheloren, så det er bare å “gunne” på fremover for å få det beste utgangspunktet til jeg er ferdigutdannet. Akkurat nå heller jeg også veldig mot å starte rett på en mastergrad etter studiene, og da må jeg ha minst C i snitt, så må uansett klare å holde karakterene oppe på et visst nivå for å holde muligheten åpen. Ellers er det mye som må ordnes før utvekslingen, så jeg skal nå ha nok å styre med denne høsten.

 

Være sosial. Igjen må det påpekes at jeg er på mitt siste år med bacheloren, og det er nesten bare sorgen når jeg tenker på at jeg om ett års tid ikke har alle disse fantastiske menneskene i livet mitt! Da snakker jeg selvfølgelig om de jeg studerer sammen med nå. Om ett års tid er vi spredt over hele landet for å jobbe som optikere, og jeg skal ikke lenger ha lunsj i kantina, eller studentfester å dra på. Så denne høsten vil jeg virkelig prioritere det sosiale!

 

 

Jeg tror nesten jeg må stoppe her, for hvis jeg kommer med flere planer nå blir jeg nok ikke å ha tid til å gjennomføre alle disse planene, haha! Har du planer for høsten?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg