Reisenerver

Tenk, i morgen på denne tiden er jeg i Tyrkia! Herregud denne siste uka har gått så fort, jeg sverger at det i går fremdeles var en uke til jeg skulle dra! Siden i går kveld har jeg hatt skikkelige reisenerver. Jeg kan ikke skryte på meg å være en spesielt bereist person, jeg har aldri flydd utenlands uten foreldrene mine, og sist gang jeg var i utlandet var for 8 år siden. Så dette er ikke akkurat noe jeg er vant med. Dette medfører at jeg de siste to dagene har gått gjennom alle tenkelige “worst case” scenarioer i hodet. Litt slitsomt å alltid være en så “konsekvens-tenkende” person, men jeg har fremdeles troen på at alt kommer til å gå bra og at jeg blir å storkose meg i syden!

I tillegg til katastrofetanker har de siste par dagene gått til noen siste forberedelser før jeg drar. Blant annet har jeg laget et ganske hjemmesnekra drivhus til plantene mine, haha! Kun det beste for dem altså! Jeg er litt nervøs for plantene, Jonas blir å være her mestparten av tiden og passe på, men han skal hjem i tre uker i juli. Så for at calatheaene mine ikke skal tørke helt ut uten luftfukteren måtte jeg finne på noe lurt, så da ble det hjemmelaget drivhus.

 

Litt ompotting har det også blitt, slik at eføy-episoden ikke skal gjenta seg. De nye plantene fra Solheim gartneri trengte sårt en litt større potte, og det hadde vært krise om jeg kom hjem til at de nyeste babyene mine har dødd!

 

Og nå er jeg midt i pakkingen. Så langt har jeg pakket toalettsaker og prøvd klær. Prøver hardt å begrense mengde klær jeg tar med meg, skal jo bare være der i 10 dager så trenger ikke 20 topper. Og å prøve klær er gøy, så det har distrahert reisenervene litt.

 

Hvor fin er ikke den hvite shortsen forresten? Jeg kjøpte en hvit jeans januar 2018 og den har vel blitt brukt sånn ca. 3 ganger, og jeg tror ikke jeg ville brukt den anytime soon. Så jeg klipte den om til en shorts og jeg er så fornøyd! Den ble rett og slett mye bedre som en shorts, og nå var jo ikke kjøpet helt bortkastet heller.

Nå skal jeg tilbake til pakkingen! Aner ikke om det kommer til å være nett der jeg skal bo, så er mulig det blir stille på bloggen en liten stund. Håper i hvertfall dere har en fin sommer, så blogges vi så snart jeg har mulighet!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg