RIP plante

Da var altså den første av plantene død. Jeg har vel drept fire miniplanter siden jeg flyttet til Kongsberg, men siden jeg bestemte meg for å prøve igjen i januar har det egentlig gått veldig greit. Men nå tok eføyen kvelden. Det har jeg egentlig bare gått og ventet på, det har jo bare vært trøbbel med den. Men da jeg skulle kaste de inntørkede rankene fant jeg fort ut hva problemet egentlig var. Den skulle nok fått en ompotting med en gang jeg fikk den, for det var jo nesten ikke jord nedi potta. Bare røtter!

 

Så da lærte jeg det, hvis en plante av uforklarlige grunner bare vil dø; sjekk røttene.

 

No shopping går så langt ok. Ikke helt bra, men ok haha. Jeg skal jo til Tyrkia juni, første sydenferie på 8 år og jeg eier jo ikke ting til syden. I helga bestilte jeg to nye bikinier, for hvis jeg skal vente til mai/juni med å kjøpe kommer garantert de fineste til å være fri i mine størrelser. Jeg trenger sårt et par nye sandaler da jeg kun har et par, og de er ti år gamle! På ønskelisten har jeg også en “strandveske” og et silkesjal. Hjelper ikke stort at jeg endelig fant et silkesjal fra H&M som jeg både liker og har råd til. Men nå er vi i april, og da er det no shopping. Så får jeg heller unne meg noe fint når april er over og jeg har fått spart inn litt penger. Krysser fingrene for at de ennå har silkesjalet inne når april er over, jeg har så lyst på det!

 

Ellers har jeg endelig hatt min første treningsøkt siden februar! Etter å ha drevet med poledance i flere år er det utrolig rart og uvant å være i dårlig form. Jeg hadde (det jeg vil kalle) en lett økt på litt over en time. Lett oppvarming i begynnelsen, styrketrening med egenvekt og 20 minutter tøying. Etter de første 20 minuttene begynte jeg å føle meg ganske sliten, og de siste ti minuttene av styrketreningen holdt jeg på å både spy og svime av. Det verste er at jeg følte ikke jeg tok spesielt hardt i en gang. Tror jeg har verdens verste utholdenhet og kondisjon. Jeg føler meg veldig motivert da, og jeg tør håpe på at skolen ikke blir like tidkrevende fremover, så tror at jeg skal klare et par økter i uka frem mot sommeren. Det hadde vært fint!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg