Siste nytt fra Madagaskar!

Hei, og gratulerer med kvinnedagen! Plutselig er vi godt inne i mars, og det er over en måned siden sist jeg ga lyd fra meg. Unnskyldningene er rett og slett mye å gjøre, lite tid og tregt nett. Jeg klarer fint å være på nett, se videoer på youtube og liknende, men det er dette med å laste opp bilder til bloggen som tar en evighet. Og det er jo dritkjedelig å ikke ha bilder på bloggen! Men jeg har i hvertfall tatt MASSE bilder til dere, så det er bare å glede seg!

/ meg på tur, skulle tro kamera var en permanent del av ansiktet mitt /

 

Mye å gjøre betyr heldigvis mye å blogge om, så jeg må rett og slett dele opp i egne innlegg. Vi har vært på tur til Morondava og Andasibe, vi har bodd i Antsirabe og vært på fjelltur, sykkeltur og pousse-pousse tur der, nå er vi på Manakara og oppholdet vårt avsluttes med nesten to ukers ferie på Foul pointe. Så jeg tenker å skrive egne innlegg om alle turene våre, kanskje jeg blir nødt til å dele opp de også. Og det kommer selvfølgelig egne innlegg om hvordan det har vært å være i praksis på Madagaskar!

/ Hanna og meg i operasjonssalen /

 

Coronaviruset er jo en svær greie i media akkurat, og så langt har jeg følt meg ganske så trygg her nede. Frem til i dag da jeg så at flere land i afrika sør for sahara har oppdaget smittetilfeller. Jeg er ikke så redd for å bli syk, men er mest redd for hvordan praksisen/oppholdet vårt her vil bli påvirket om det oppdages tilfeller av coronasmitte på Madagaskar. Det hadde IKKE vært kult å måtte reise hjem! Menmen, det er det jo ikke noe å gjøre med, så jeg får bare nyte tiden her til det fulle og ta ting som det kommer.

 

Men ja, nå er vi på Manakara med palmesus og bølgebrus! Det var mildt sagt godt med et miljø-skifte. Antsirabe, byen vi har bodd i frem til nå, ligger i høylandet ca. midt på øya og er som storby å regne. Manakara er en liten kystby, og her skal vi ha praksisen vår de neste tre ukene. Jeg gleder meg veldig til å ha praksis her, og gleder meg selvfølgelig mye til bading, sol og strandliv! Det har vært etterlengtet! Men først har vi en oppgave som skal inn på mandag som må gjøres ferdig i første omgang!

Jeg tør ikke love jevnlig blogging mens vi er her nede, da jeg ikke helt vet hvordan arbeidsmengden kommer til å bli, ei heller hvor mye vi ønsker å gjøre på fritiden. Men nå har dere fått høre litt om hvordan det går for nå, også blogges vi en eller annen gang!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg