Variegated Monstera Adansonii

Jeg endte opp med å dra tilbake til Mester Grønn i dag tidlig for å kjøpe den variegerte adansonii-en. Etter å ha kvernet på det hele gårdagen bestemte jeg meg for at den var verdt 120kr, for selv om sannsynligheten er latterlig liten har jeg et lite håp om at den skal sende ut hvitt. Og da sitter jeg på en freaking gold mine. Og om den ikke gjør det er det fremdeles kult å ha en adansonii som har variegasjon. Ser nesten litt ut som militær-mønster.

 

Jeg spurte også sånn høvelig skamløst om de ville klippe av og selge meg en stikling av den variegerte monstera deliciosaen, haha! Det ville de dessverre ikke, men hei, taper jo ingenting på å spørre. Jeg har regnet på det i et døgn nå, og jeg vil få råd til å kjøpe den etter hvert med feriepenger og tilbake på skatten, samt sommerjobb og storstipend som jeg vil få igjen for til høsten. Men det er ennå en stund til jeg får de pengene, så fremover må jeg heller prioritere tyrkia-turen. Damn, nesten så jeg angrer på at jeg har bestilt ferie til tyrkia, haha! Denne memen beskriver hvordan jeg har det akkurat nå.

 

Var ikke den røde potten til adansonii-en fin forresten? Jeg dro innom asvo-torget igjen og kjøpte noen flere potter. De har så og si aldri store potter, men de har mange fine i små og medium størrelse. Ellers har jeg gjort unna litt ompotting i dag. I dag fikk jeg ENDELIG ompottet gummiplanten min. Hvis den ikke nå blir bedre, da gir jeg seriøst opp. Kan godt være at det er for sent, røttene var ganske gule. Vet ikke hva det betyr for planten? Har også pottet om paprika-plantene og satt mango-frøet i jord nå. Spent på hvordan den blir å trives!

 

Og i går kveld fikk jeg hengt opp bildene jeg kjøpte på asvo-torget forrige uke, og jeg fikk endelig hengt opp Kaizers-plakaten min. Nå begynner det virkelig å bli en hjemlig feel her. Command Hooks fra Clas Ohlson fungerer supert for å henge opp bilder btw, det føles veldig stødig og trygt ut. Bare synd at de er litt i dyreste laget, haha! Kjøpte noen nye rammer på Asvo i dag også, så får jeg printe ut noe fint som jeg kan henge opp. Eller kanskje tegne noe selv? Så får jeg kanskje en liten galleri-vegg snart.

 

On a side note: hvis de fremdeles har en svær variegert monstera deliciosa når jeg kommer hjem etter sommeren SKAL jeg kjøpe den! Om de har en liten også, for så vidt, haha!

2 kommentarer
    1. Jeg tror ikke den er variegert, den har nok Mosaic virus! Kvitt deg med den fort så det ikke sprer seg til andre planter (usikker på hvem som er mottakelige men hadde ikke tatt noen sjanser)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg