Superman

Nå er det en stund siden jeg har blogget, og trent. Og jeg som skulle fikse på det der, og begynne å trene mer jevnlig, trening har ikke vært i tankene mine en gang. Men så har livet mitt i det siste vært en berg og dalbane av jobb, søvn, sosialt liv og å få ordnet bilen min. Og nå er bilen min endelig kjørbar, har ordnet forsikring og skilt. Så der var enda en ting ute av verden, og håper på at ting blir litt lettere nå som jeg ikke må bruke en time daglig på å gå til og fra jobb.

Maria kom over for å trene i går. Jeg var noe slapp i formen, og ikke særlig motivert til å øve på alle triksene mine, som har vært de siste tre-fire øktene mine. I stedet bestemte jeg meg for å prøve noen nye ting. Hadde litt suksess med Icarus, en move jeg så bare noen måneder etter jeg hadde begynt med pole, og syntes var sååååå fiiiiin! Ser ut som om man svever. Den gang da kunne jeg ikke i mine villeste fantasier få den til (jeg prøvde da haha), men det var da og nå er nå.

Illustrasjonsbilde av DirdyBirdy

Jeg var litt forvirret over hvordan jeg skulle få den til, for det kjentes ut som om jeg skulle holde overkroppen på plass med hodet. Jeg klarte ikke helt å tro at det er sånn det gjøres, men da jeg kom hjem fra jobb søkte jeg opp noen tutorials, og joda, man skal holde overkroppen på plass med hodet. Ouch! Ellers holdt jeg fast den hektede foten med hånda, mest fordi foten skled en del. Klarte så vidt å holde moven i to sekund før foten skled ut av posisjon. Men jeg tror det vil komme seg med øving. Her er resultatet.

5xEEduMMOa

 

Ellers øvde jeg på yogini. Jeg la den til på scrapped moves lista mi, men prøvde den på nytt i går, mest bare for å ha noe å poste på instagram, men også for å se om jeg har hatt noe fremgang. Det vil jeg påstå at jeg har hatt. På det første bildet (tror det ble tatt i mai 2014) “henger” bena mye lenger ned, mens på det andre bildet (tatt i går) er lårene så og si horisontale med gulvet, og armene er også horisontale, noe de ikke er på bildet fra mai.

Morsomt å se fremgang, kanskje jeg orker å øve mer på den fremover nå som jeg føler den er fin nok til å bli brukt i en koreografi. Målet er jo å få den like fin som Anastasia Skukhtorova sin da, men det er nok mange år med tøying unna. Men dette er en start!

Over til Maria sine prestasjoner. Hun klarte ENDELIG superman!!!!!! Jeg SA den ikke var langt unna, jeg SA DET! Og se så fin den er! Maria har skikkelig fin point synes jeg, prima ballerina. Åh, er så stolt! Hun fikk den til to ganger også, så vi tror at hun faktisk har den inne nå, og ikke bare “var heldig” den første gangen.

5wxim3ujH6

 

I morgen kjører jeg til Bodø for å hente Ida Elise og resten av flyttelasset hennes, så vi blogges når jeg kommer hjem igjen!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg