40 pole spørsmål

Ah, jeg synes sånne her er så morsomme! Husker fra Nettby-tiden så var det mange slike som gikk rundt, og det var liksom et helt greit tidsfordriv som mater egoet. Føles nesten ut som om man blir intervjuet. Og jeg syntes vi trengte en sånn for pole også, så jeg laget en selv. Feel free til å kopiere den og svare på spørsmålene selv om du vil (:

1. Hvor lenge har du holdt på med pole?

Jeg har holdt på med pole i 2 år og 4 måneder.

2. Hvor gammel var du da du begynte?

19.

3. Hva var din første spin?

Front hook spin.

4. Hvilket triks drømmer du om å en gang klare?

Rainbow Marchenko.

5. Hva er din favoritt-move?

Klarer ikke velge mellom Orion og One Handed Spin på spinningpole. Får et skikkelig rush av begge to, de er så fine!

-hKzxnMMMN

6. Hva er din go to move?

Superman og Butterfly.

7. Din favoritt-combo?

Cradle spin invert (har egentlig ikke peiling på hva den inverten heter) -> Butterfly -> Inside leg hang -> Allegra er nok den comboen jeg er stoltest av å klare.

5Aa_9osMNT

8. Din nemesis pole trick?

Jade. Den blir ALDRI fin nok! Mest fordi jeg aldri øver på den da… heh.

96Yz85MMB-

9. Hva prøver du å få til nå?

Atm prøver jeg egentlig bare å forbedre det jeg allerede kan, og få finere flyt og linjer. Men til sommeren skal jeg prøve meg på masse nytt, har en hel liste planlagt. Jeg så blant annet denne comboen i dag og den ble med en gang et mål for sommeren.

BE-RBaYmjRd

10. Sier du pole dance eller pole fitness? Eller noe annet?

Pole dance eller bare pole.

11. Spinning pole eller static pole?

Jeg liker best spin, men det er sykt mye kult man kan gjøre på statisk også. Men det er jeg ikke så flink til (ennå).

BDq_eYCMMNR

12. Imponerende triks eller elegante spins?

Elegante spins. Triksene mine ser egentlig ikke noe bra ut synes jeg.

13. Løst hår eller hår i strikk?

Jeg liker å ha håret løst, men har gjerne luggen bort fra ansiktet.

14. Høye hæler eller barfot?

Barfot. Kunne godt tenkt meg å prøve hæler, men taket mitt er så lavt, så jeg tror bare jeg hadde slått dem i taket og ødelagt dem…

15. Er du mest myk eller sterk?

Jeg er nok mest sterk, selv om jeg ikke vil skryte så alt for mye av styrken min.

96PtVQMMCb

16. Koreografi eller freestyle?

Jeg suger i freestyle, så det blir mest koreografi. Dessuten liker jeg å kunne planlegge og perfeksjonere dansen ned til minste detalj, men i en freestyle blir liksom det aspektet helt borte. Du gjør dansen en gang, også er den borte.

17. Topp + shorts eller body?

Topp og shorts. Bodys ser så lite dekkende ut i skrittet, og er vanskelig å finne noen jeg liker.

18. Trener du hjemme eller i studio?

Hjemme, men skulle gjerne trent i studio!

19. Konkurranser eller forestilling?

Nå har ikke jeg gjort noen av delene, men ser for meg at en forestilling er litt mer chill og mindre stressende.

20. Din første skade?

Forstrakk skulderen etter mine første to uker med pole.

21. Hvilket triks har gitt deg mest blåmerker?

Superman!

nViy07sMMW

22. Hvilket triks synes du er skumlest?

Cross Ankle Release. Den gir meg mareritt!

wh2N2lMMGz

23. Trener du noe annet enn pole?

Noen ganger trener jeg litt hoop, men jeg er livredd for at kroken i taket skal ryke en gang, så det skjer ikke så mye.

1gTY8WMMDe

24. Ditt pole-idol?

Gøril og Jenyne Butterfly. Jenyne er ganske ute av gamet da, men skulle virkelig ønske at jeg var like flink som henne! Ellers er jeg ikke så inne på alle de store pole-atletene, jeg synes egentlig det er morsommere å følge med på de jeg kjenner som driver på med pole.

25. Hva er ditt favoritt poletøy merke?

Indi Polewear. Fargene er fine og freshe, modellene er nydelige, og toppen klarer å holde puppene på plass.

26. Tre favoritt sanger å danse til?

Breakdown VIP av Noisestorm, pokemon piano medley, Ribbons of Light av Kids of 88.

27. Tre moves du ikke liker.

V-spin fordi den er vanskelig, Cross Ankle Release fordi den skremmer vettet av meg, og Allegra fordi den gjør så vondt.

28. Tre moves du liker.

Remi sit, Figurehead og Titanic.

BEzGTJVMMFV

29. Tror du moderne pole dance kommer fra Mallakhamb eller stripping?

Stripping.

30. Har du en trenings-partner?

Ja, jeg pleier å trene med Maria!

6fsaBzOjCL

31. Det første trikset som fikk deg til å føle deg skikkelig flink?

Butterfly! Ah, jeg hadde gledet meg så til dagen jeg skulle få den til!

nGZifRsMLZ

32. Hva er verst/kjedeligst, tøying eller oppvarming?

Tøying. Er smertefullt og grusomt kjedelig.

33. Din favoritt pole-performance video.

waIuhfoTMv8

Denne her kommer nok ALDRI til å slutte inspirere meg.

34. Hvorfor begynte du med pole?

Ei jeg hadde gått i klasse med i Bodø var begynt med pole og la ut bilder og videoer på instagrammen sin. Da jeg så det skjønte jeg med en gang at dette var noe jeg også ville gjøre. Les hele greia her “Historien”.

35. Hvor mange ganger  uka trener du?

Det varierer VELDIG. Men når jeg først er inne i et godt treningsmønster er det vanligvis 2 ganger i uka.

36. Favorittbilde av deg selv på stanga.

Vanskelig å velge, jeg synes det er så mange moves jeg har gjort bra! Men dette her er nok favoritten.

37. Din nyeste achievment.

Plus sign!

BE6Y0kJsMLH

38. Ditt beste pole-minne?

Tror det må være workshopen til Gøril hos North Pole Dance and Fitness i Bodø. Når jeg var på workshop fikk jeg for første gang virkelig slått meg løs i et ordentlig pole-studio. Jeg hadde aldri vært på en ordentlig høy stang før, så det var skikkelig stas. Også fikk jeg prøve meg på noen av triksene jeg hadde sett Gøril gjøre, og fikk til handspring for første gang. Ah, det var utrolig gøy!

39. Deler du fremgangen din på sosiale medier? Copypaste link!

Deler fremgangen min her på bloggen og på instagram @liandcats.

40. Kunne du tenke deg å jobbe med pole?

Jeg har lenge vurdert å starte opp eget studio, men det blir helt latterlig mye jobb synes jeg. Men jeg kunne godt tenkt meg å være instruktør, det virker skikkelig koselig synes jeg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg